20.8.14

cerita | husnudzon

Assalamualaikum w.b.t......

wah....lama tak melawat blog kawan-kawan, apetah lagi blog sendiri.
hari ni aku nak cerita siket kekesalan aku terhadap kecanggihan teknologi.
zaman sekarang ni, aku yakin semua ada aplikasi whatsapp.
even makayah aku takde nset berwhatsapp tapi derang tahu.
apa itu whatsapp. kadang2 derang cakap dengan aku...
"kau whatsapp kaklong kau...tanya dia datang tak? bla bla bla.."
"teruk ke anak abgmi kau jatuh?...dia takde whatsapp gambar?"
nampak tak? nampak tak? kecanggihan teknologi sekarang.

sehingga kalau korang boleh kira. brapa group yg korang da create.
dan.....kekesalan aku terjadi terhadap sesetengah group whatsapp.
yang mana whatsapp tanpa ada pengisian jasmani dan rohani gitu.
lebih kepada bercakap perihal orang lain, itu ini dan sesekali....
seolah-olah macam kau manusia maksum...haisssssshhhh!

bertekak sekejap sebab dia merendah-rendahkan orang lain.
sekali aku cuba rendahkan dia. dia terus melatah dan mengamuk.
tak semena-mena.....tahu jugak dia rasa marah bila diri direndahkan.
dan.......aku minta maaf balik lepas tu. sebab aku bukan maksum mcm dia.
aku harap dia dapat pengajaran sikit dari kerendahan yg aku bagi tu.
dan peringatan untuk diri aku sendiri supaya tak jadi peel ghupe tu.


pssssssssttttttt : cakap orang pung-pang, pung-pang. bila kena dekat dia. naik hangin pulak. ni la kesan kalau banyak bermedia sosial. ustaz ustazah media sosial.

0 komen panas:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...