19.2.14

tips | blog | lain

Assalamualaikum w.b.t..................

20 tips untuk diamalkan dan semoga berbahgia la hendaknya : tips dari blogger ni

  1. Amanah, tolong-menolong antara satu sama lain, baik dan sentiasa berfikiran positif.
  2. Beri perhatian kat pasangan supaya dia sentiasa rasa istimewa .
  3. Melawak , bergurau senda , menghormati dan menghiburkan.
  4. Jangan sekali-kali membawa kesilapan lalu anda pada hari ini.
  5. Menggalakkan dan memberi harapan kepada pasangan anda. walaupun  harapan palsu ?
  6. Tidak membandingkan antara satu sama lain perkara-perkara yang tak sepatutnya .
  7. Surprisekan pasangan anda dengan sesuatu yang baru dan menarik.
  8. Menghabiskan masa sebanyak mungkin bersama pasangan.
  9. Berhias untuk pasangan supaya kelihatan cantik sentiasa.
  10. Mendengar dengan teliti , taat dan ikhlas.
  11. Elakkan dari mengabaikan, meragui dan menimbulkan masalah sehingga mengundang amarah .
  12. Bersikap terbuka dan membincangkan masalah / kebimbangan anda kepada pasangan anda .
  13. Jika salah seorang dari kamu marah , yang lain harus tenang .
  14. Jangan berhujah. Katakan 'MAAF ' sama ada betul salah kita atau tidak.
  15. Sentiasa berdoa untuk kebahgiaan perkahwinan, kasih sayang bertambah dari hari ke sehari
  16. Sentiasa bersyukur kepada pasangan anda.
  17. Selalu cakap 'Aku Cinta Padamu ' kepada pasangan anda.
  18. Memahami antara satu sama lain.
  19. Ada "eye contact" semasa bercakap.
  20. Makan bersama-sama, basuh pinggan dan berdoa bersama-sama.

aku rasa bukan doploh da. kalau dikira perkataan koma (,) dengan perkataan dan (&). da jadi limaploh da semuanya. tapi sebenarnya kau letak la dua ke doblas ke doploh. benda ni semulajadi. kalau kau baca tips ni & hafal pun tak guna. sebab kadang menda ni semua ada dlm kehidupan kita. menda ni basic kot. semua orang tahu. tapi kadang-kadang manusia, alpa. takde yang sempurna. apa-apa pun, mana tahu dalam doploh ni. amek dua tiga je buat tiap-tiap hari. tengok bertambah manis ke bertambah bengis. HAHAHAHA...


pssssttttttttt : aku doakan supaya semua orang bertabah dengan segala dugaan dan pancaroba. kau ingat orang yang up status laling-laling tu bahagia benar? takde sesekali tersentuh? makan hati? takde? tipu la tu. kadang dorang sama je. malah, mungkin lebih teruk. jadi tabahkanlah hati dan pergi gym. eh~


3 komen panas:

Noor Mala Shahar said...

good tips...

Pumpkin Pie said...

ok ...awak hafal tips ni...nanti saya nak buat exam untuk awak ye dak ibah .. .kakaka ...

OK , saya dah buat semua 20++ tips tu .. Dah ..betul ..dah buat... hahah ..

Nice one!

Cik Bib said...

@Noor Mala Shahar : tips dari orang lain. kuikui~

@Pumpkin Pie : exam tu boleh bawa nota ringkas tak? ahahha...

yang mana 20++ tu? g gym ke? ahai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...