20.2.14

Kalkulator | Pinjaman | Rumah

Assalamualaikum w.b.t

Kebelakangan ni. entah kenapa. asik teringin nak beli rumah.
macam la beli rumah semudah beli mi goreng mamak + telor mata.
tapi aku tak kisah la susah ke apa. tapi kalau nak, kena la usaha ye dak?
tapi tu la. aku googles...kebanyakan tulis duit deposit 10% tu perghhh~
tapi KWSP pun boleh bawa keluar utk bayar deposit rumah kan?
tapi aku suka la kan berangan-angan masukkan harga rumah memain kira.


semoga semuanya dipermudahkan kelak keteringinan aku ni.
cakap pasal rumah ni, teringat kat mak mertua aku yang comel,
dia suruh kitorang beli rumah area rumah dia. katanya murah lagi area situ. 
tapi rumah kat situ lawa la. dgn harga yang boleh diterima akal lagi. 
tapi kang da jadi orang melaka la aku. tapi apa salahnya kalau ada rezeki, ye dak?
ulau melingkau atas pagau gitu....hiuhiu~



pssssssttttttttttt : kalau aku da beli rumah nanti, jempotla datang rumah aku eh. krik...krik...krik...

0 komen panas:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...