13.2.14

angpow | CNY

Assalamualaikum  w.b.t.....& salam sejahtera.


sedar tak sedar. CNY tahun ni aku dah berstatus : berkahwin.
yang mana pada kepercayaan cina piau. orang da kawen tak dapat angpow. 
aku pun sajalah bergurau senda dengan colleague.

aku : alaaaaa...tak dapat da la angpow CNY tahun ni sebab da kawen. 
colleague : lebih baik kawen daripada dapat angpow CNY, bib. 
aku : erkkkkkkkkkkk.... @#$%^&*_(*&+_@#$

HAHAHA...kata-kata dia buat aku da tak heran dah dengan angpow CNY. 
sebab kita sebenarnya dapat benda yang lebih baik kot dari tu. 
tapi masih lagi alpa dan mendambakan benda yang tak seberapa. 
ekceli ayat aku nak bombastic-mista-loba-loba...takde la dambakan sangat. 
aku just sekali lalu terfikir. da kawen memang tak dapat angpow eh..? kuikui~

tapi sebenarnya aku lagi tak paham kenapa sekarang ni kecoh sangat pasal sukan bolasepak kat Malaysia ni. sebab aku tak nampak sangat prestasi tapi lebih kepada kontroversi. ke aku memang buta bola..? 


psssstttttttt : CNY tahun ni aku sambut kat rumah orang kawen belah husbennnnggg. ada ramli sarip ngko.."oh teratai bunga indah.lalala...." ewah~


0 komen panas:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...