10.1.14

apa | perasaan ?

Assalamualaikum w.b.t.............


DUGAAN ITU INDAH...yer, sangat indah ( sedap&sejuk hati ni)
aku sedikit busy. menyiapkan User Manual untuk client.
cuma aku just nak tanya je tentang perasaan korang.
adakah sama dengan apa yang perasaan aku hadapi sekarang ni.

1) company aku nak pindah office. dekat area PJ. yer..jauh dari rumah aku. tapi aku tak kisah, InsyaAllah akan dipermudahkan aku untuk ulang-alik ke sana. 
2) AKAN TETAPI akibat dek perpindahan tu. company aku memerlukan kewangan yang tinggi. Oleh sebab itu, dengan takde rasa bersalahnya diumumkan bonus kitorang hold dulu. hutang gitu katanya. yer.. H.U.T.A.N.G. 
3) DAN....FYI, company aku mempunya staff yang sangat ramai. yer...SANGAT. ada 5orang semuanya. ramai angat~

siapa-siapa ada iklan jawatan kosong ke ape nak rekmen kat aku, silalah. hikhik. aku rasa aku perlukan penghijrahan.. "Hijrah itu pengorbanan. Hijrah itu perjuangan."



psssssssssttttttttttt : takpelah...sabarlah hati. mungkin semua ni ada hikmahNya.

4 komen panas:

Pumpkin Pie said...

Perpindahan lokasi tempat keje tu mmg jauh la kalau dari umah awak kan dak ibah. Tp takper la, nak pindah bukan esok kan ? so intai2 la job lain . Kalau ada rejeki In syaa Allah .. ada la tu nanti .

Bonus dihutangkan, bukan 'tidakdibagikan' ... kan? ... takpe la ...nanti dapat .. cuma lambat sikit kan .. mungkin amaun dia lebey? sape tau? . haha ..

Kakitangan 5 org lebih baik dari 50 org .. senang .. cuma faham sakit dia mcm mane nak hadap banyak keje .. faham syangat..

ape pun ...sabar ye dak ibah ..
ada hikmahnya ni...

(hugs)

#tangankatbahumatekeatas
#rolleyes

Cik Bib said...

@Pumpkin Pie : terima kasih la atas semua nasihat yg dabel meaning. yer...jauh kan. saya bercita-cita nak amek motorbike satu ni..cara tak?

yup..semoga dilimpahi rezekiNya. masalah bonus dihutangkan tu selesai dan company lebih maju jaya gitu.

yer...dan dlm 5org staff tu. kitorang akan dibahagikan kpd 3 :
company 1 : HR sorang
company 2 : Network Engineer sorang
company 3 : kami awek bertiga. hiuhiu...so sweet

Anonymous said...

damha...
penghijrahan ini boleh di klafikasikan sbg satu bentuk perpindahan ataupun pertukaan tempat yg di diami...dlm kes ini penghijrahan adalah perlu jika ingin meningkatkan kerjaya ketahap yg lebih baik drp yg ada sekarang...hehe

Cik Bib said...

@damha : baiklah....nasihat anda akan saya pertimbangkan menggunakan penimbang gula.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...