31.12.13

Bye 2013 | Hye 2014

Assalamualaikum w.b.t.........


sekejap benar rasanya masa berlalu. pejam celik pejam celik.
hari berganti hari. tahun berganti tahun. usia pun makin meningkat. ishk3x!
2013 ni aku rasa banyak sangat tinggalkan kenangan yang besar-besar. 
semuanya yang memberi kesan yang menusuk & efek dalam sanubari gitu.

25-05-2013 : Bertunang. cam tak caya je masa ni aku nak bertunang. ahaila...
03-09-2013 : Mak operation kaki. Alhamdulillah operation berjaya. mula-mula sedikit bleeding.
02-10-2013 : Keadaan mak tak stabil masa ni. mungkin kesan daripada pengambilan ubat masa operation kaki & ubat-ubatan yang selama ni diambil. pengalaman yang sangat sukar buat aku dan Alhamdulillah. mak kuat semangat dan beransur pulih.
01-11-2013 : Menikah. Lagila tak percaya...tapi bak kata Ustaz Kazim Elias, "Kalau Dah Jodoh"
31-12-2013 : Boleh balik pukol1. 
semoga tahun 2014 akan menjadikan seorang yang lebih baik.

aku tak kisahla ada yang cakap or kaitkan sambut ke wish tahun baru ni dengan hari jadi ayam dia ke ape. tapi pada aku nawaitu. jangan kau sambut g "hulurkan tangan tambahkan beban" pada pakwe-makwe, makbapak kat luar sana dgn sambutan yg bukan-bukan sudah. Jaga batas-batas pergaulan di malam tahun baru dan malam-malam ape sekalipun. 

lagi satu, yang prihatin sangat nak adakan perhimpunan jadah tu. bawa-bawa la mengaji kat rumah. qiamulail supaya terbuka hati pemimpin agar memerintah dengan lebih amanah dan berkesan. ni da kenapa kau pulak yang menambahkan lagi kepayahan yang da cukup payah tapi kau guna moto agama la, nilai insaniah la yang mana aku rasa dalam diri kau pun belum tentu ada. 

Nasihat aku, lupakan je la kecekalan korang yang nak adakan kekecohan (pada aku) tapi barangkali jihad (pada korang) sebab kau mungkin menyusahkan orang lain yang sepatutnya boleh merasai nikmat hari ini bersama keluarga mereka, anak-isteri dorang. tapi sebab nak layan korang. dorang terpaksa la berjaga. ye dak? renung-renungkan, selamat tahun baru ya. 

Aku minta maaf pada keluarga, kawan-kawan, anda-dan-juga-anda yang kita baru kenal. semoga setiap hari dan tahun adalah hari dan tahun yang lebih baik. Jaga hubungan sesama manusia dan Allah S.W.T. 

 psssttttttttttttt : aku nak blaja menjahit. yer..menjahit! menjahit! menjahit!

4 komen panas:

Pumpkin Pie said...

Selamat Tahun Baru Dak Ibah ..
Same2 la kite perbaiki diri di tahun baru ni yeh.. =)

* hugs *

Cik Bib said...

Selamat Tahun Baru kak...

damha mdy said...

selamat tahun baru cik puan bib....begitu banyak kenangan tahun 2013...kini dgn menjelma tahun baru 2014 di harapkan puan bib akan terus mengorak langkah seterusnya utk mencipta satu kejayaan yg gilang gemilang demi utk membentuk satu keluarga yg bahgia ye...dan tidak dilupakan dgn ucapan selamat menjahit..bib guna mesin jahit simple yg bib beli dulu ka...

Cik Bib said...

@damha : suka sangat kan tulis entry kat komen saya. ahaha...

yer..betol tu. banyak betol kenangan tahun 2013. doakan yg terbaik buat saya ya. hekhek...

mesin jahit tu bukan saya punya. kakak sy yang punya. hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...