30.9.13

Ujian | Saringan | HIV

Assalamualaikum w.b.t.......


dalam kesibukan jaga mak. dalam masa tu jugak la aku gedik wat Ujian Saringan HIV.
sebelum aku nak pergi buat HIV test ni. aku asyik fikir susah je nak wat ujian ni.
aku mesej kawan aku yang da pernah buat. aku Googles lagi. macam-macam fikir.
NTAHAPAHAPANTAH.

aku asik tanya kawan aku. nak ambil borang katne? nak bawa ape g klinik?
sebab ada aku google kata kena download siap-siap borang la ape jadah.
TIPU LA....TIPU....TIPU....TIPU....
satu hari tu, balik kerja. aku singgah klinik Kesihatan Selayang. kaunter da tutup.
tapi dorang tengah kemas-kemas, aku nak tanya je. kalau nak wat HIV Test acane?
staff tu kata buat appoinment & bagi aku tarikh appoinment serta borang. SETEL 1.

selama ni aku punya la cari borang apa aku nak kena bawa g klinik. takpayah kot.
04/09/2013 sehari lepas mak operate. rushing dari hospital. pergi klinik kejap.
senang je pun wat menda alah ni. bawa borang yang dia bagi tu siap-siap isi. then,
nurse ambil darah setitis cuma. tanya amenda virus HIV ni & macam mana boleh kena?
kalau kau malas jawab. nanti dia terangkan la sikit. pastu suruh pergi jumpa doktor.

OK...part jumpa doktor pun senang je. aku macam blur sebab tak cukop tdor.
Doktor India Jejaka, aku lupa tandatangan sendiri. dia dah perli-perli.
cakap.."nebes nak kawen ke tak sabar nak kawen?"

lepas dia dah cop t/tangan segala bagai. dia bagi je aku borang tu.
aku pun dgn luhur bertanya, "da sudah ke doktor? lepas ni nak kena pergi mana? "
doktor boleh jawab tanpa kesal, "pergi jumpa tok kadi. yess...tok kadi sana. "
@#$%^&*(&$%^
kuajaq punya doktor. dia memainkan perasaan aku. nampak tak nebes aku?

Last sekali, aku bawa balik borang kaler BIRU. ada cop & t/tangan doktor.
aku tak tahu part mana nak tengok aku positif ke hape dari borang tu. ghasak!


pssstttttttttttttt : so, maknanya disini, darah kami da boleh bersatu...eh eh gatal kemaen.

10 komen panas:

missShila Nget said...

Hahahahaha..

dr india tu lawakkkk..
hahahaha..

Anne Nurain said...

pandai doktor tu buat lawak.. hehe..
okei pasni kalau nak kawen dah tau da cmna nak buat ujian hiv ni.. hihihi..

MyLadyBuzz said...

Kemain darah dah boleh bersatu ...ecececece...~

Cik Bib said...

@missShila Nget : tu ah..doktor tu asik bahan aku je. memula aku lopa tandatangan. dia ckp...tak sabar nak kawen lettew.

Cik Bib said...

@Anne Nurain : aah..pandai sangat. mementang kita ni fikiran melayang terbang.

aah...senang je pon wat menda alah tu. tah pasal ape suka nak fikir extravaganza. hikhik..

Cik Bib said...

@MyLadyBuzz : haissshh...harusla kan ecececeh. berdua bersatu gitu...miahaha. phuii..

nora.alam.akmal said...

bkn ke main lgikkkkk ko kn,.,,, ngeee.... gataii..hahahaha....

Cik Bib said...

@nora.alam.akmal : sekali sekala ra..

Anonymous said...

damha...
tahniah ye bib kerna berjaya melepasi ujian saringan HIV yg agak mencabar n menebeskan jantung hati bib tu.....apa2 pun itu adalah ujian yg pertama...ada banyak lg ujian yg perlu bib jalani ye,,,....good luck for you....hehe

Cik Bib said...

@damha : tenkiu yer..haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...