15.8.13

Hari | Raya | 2013

Assalamualaikum w.b.t............


hari ni raya ke-7 aku kira. heh...da start kerja semalam.
client kol sejak hari raya ke-5. tak menyempat. tau ler raya deme lama lagi.
tapi takpe la....handset company bagi bateri sengaja aku abiskan. 
jadi, boleh beraya dalam suasana harmoni, aman dan damai.
so, macam mana dengan raya korang? seronok? atau beronok-ronok?

raya tahun ni pada aku MERIAH..! semua beraya dgn makabah.
kecuali kembar i yang beraya kat Melaka sekeluarga. 
total semua : Mak + Abah + 8org beradik + 7org ipar + 15 cucu 
rumah mertua semua jatuh hari raya kedua dan seterusnya. sebab ikut turn kan.
so, ramai yang duk bahan tahun ni last raya sebagai single. insyaAllah.
tengok gambar da nampak semua berpasang-pasangan. ada sorang solo-molo.
tapi takpe. sebab gambar ni ada pun ada hikmahnya. hiuhiu....
MERIAH bukan ?


tapi dalam pada gembira di wajah memasing ni. 
pagi raya tu pukol4.30 pagi. aku & abah bergegas ke HKL. 
sebab mak saket perut yang amat. doktor ingat mak ada salah makan.
tapi lepas check, dr suspect mak kencing kotor & nak kena batu karang. 
kesian tengok mak sakit. kalau la sakit tu boleh di transfer-transfer. 
sila lah transfer pada aku. tak sanggup tengok mak sakit. sobssss..!
mak buat urine test. selama ni dengar je pasal kencing kotor mak. 
kali ni rasa cam sedih pegang botol urine test tu, ada darah.

so, sampai rumah pukol6.30 pagi. pagi raya...susah hati & sedih.
mak boleh teringat tak sempat buat masak lodeh. sambal tumis bla bla.
kalau dah emak tu....emak jugak. ingatan dia...dekat masakan jugak.
pagi raya mak tak berapa sihat. bagi mak rehat. pukol11 baru kejut.
bermaaf-maafan & bergambar. walaupun mak tak berapa sihat tapi dia tabah.

preparation raya tahun ni biasa sahaja. takde kasut raya. takde baju raya. 
dengan harapan raya tahun depan meriah la siket dpd tahun ni. 
preparation raya tahun ni dah tukar kepada preparation lain. 
mak pun nak operate 3hb 9 ni. semoga semua yang dirancang berjalan lancar.
semoga segalanya dipermudahkan. 

SELAMAT HARI RAYA BUAT KELUARGA, KAWAN-KAWAN, SI DIA DAN SEMUA UMAT ISLAM YANG MENYAMBUTNYA. MAAF ZAHIR & BATIN.


psssttttt : jemputlah datang rumah. kali ni kalau korang datang rumah aku. dapat la merasa masakan aku. sebab da takboleh bergantung dengan masakan emak. hiuhiu...tapi jangan korang mengorder berbagai2. sebab aku bukan bukak kedai makan...ada buku menu bagai. hikhik! jempot datang raya rumah ya..

2 komen panas:

nora.alam.akmal said...

alaaaaa...ciannyeeee mak ko...harap2 mak ko sehat smpi majlis ko...ehhh...ngeee.... bibo... aku baca pon da bergenang ayorrr mate.... sobbssss...
sabtu nih aku nk ko masak mee kari..hahahahahahahaha kbai...

Cik Bib said...

HAHAHA....

sabtu ni aku g beraya. kau makan mi kari kat uma azizol mail. kehkeh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...