20.6.13

Ujian | Kompetensi | UKM

Assalamualaikum w.b.t...............


ok...sekarang ni musim Ujian Bertulis. masa aku frust dengan bos aku hari tu. aku tak henti² apply semua vacancies yang ada. dan tetiber minggu ni berderet aku kena attend ujian bertulis & ujian fizikal konstabel wanita PDRM. cuba je la kan..tapi polis tu aku tak pergi. sebab rasa tak layak. so, hari tu aku da bagi contoh untuk ujian bertulis kat MBMB. hari ni aku nak sembang pasal ujian kompetensi dekat UKM.

Ujian Kompetensi ni ada empat (4) bentuk test.

8.30pagi - 9.30pagi : 
(1) UJIAN PSIKOLOGI : 235 soalan. 
  1. Adakah anda sering solat di awal waktu dan berjemaah?
  2. Adakah anda seorang yang peramah?
  3. Anda sukakan pada orang lain?
  4. Anda rasa tercabar dengan tugasan yang diberi?
  5. Adakah anda sering rasa ingin mendahului orang lain.
9.30 pagi - 10.00 pagi : REHAT ( sarapan disediakan. untonggggler.... )

10.30 pagi - 1.00 tengahari : 3 ujian sekaligus. 

(2) ESEI BAHASA MELAYU
Peranan masyarakat dalam membentuk keperibadian muda mudi hari ini. 350 - 400 patah perkataan.

(3) ESEI BAHASA INGGERIS
Give your opinion, between healthy or wealthy, where is more valuable? Give your reason and example. ( 350-400 words)

(4) SOALAN PENGETAHUAN AM : 30 soalan
  1. Siapakah Menteri Pelajaran kini? #pilihan jawapan A.B.C.D
  2. Siapakah nama Naib Canselor UKM ?
  3. Pada tahun 1511, Melaka berada di bawah pemerintahan siapa? 
  4. Apakah tema kemerdekaan Malaysia yang ke-57?
  5. dan macam-macam soalan lagi la. tak ingat dibuatnya. tapi lebih kurang macam tu la. 
so, ni je la dapat dikongsikan. korang prepare la apa-apa yang dirasakan patut. Jangan fedup kalau tak dapat. cuba lagi...jangan putus asa. kot la menda ni boleh tambah penglaman korang dalam menghadapi ujian bertulis yang lain dan yang akan datang.


psssssttttttt : SHARING IS CARING......GOODLUCK ~

4 komen panas:

Anonymous said...

Assalam..ade dpt panggilan intebiu x?

Cik Bib said...

salam...
yup...saya ada dapat panggilan intebiu. tapi ada sebab yang tak dapat dielakkan. sy tak dapat pergi.

Anonymous said...

Assalam nak tanye.. Ada soalan pasal jawtan yg di offer tu tak?

Cik Bib said...

salam...

saya tak pergi interview UKM tu.
tapi kalau soalan kompetensi tu.
kalau jawatan F29, pen peg. tek maklumat. mmg dia ada soalan berkenaan IT la. banyak juga.

ikut pada jawatan. maaf lambat reply. saya baru balik kursus induksi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...