12.6.13

Ujian | Bertulis | MBMB

Assalamualaikum w.b.t.............


semalam aku ada attend 1 ujian bertulis dekat Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB). perghhh....kemaen ramai orang toksah cakap la. so, rezeki memasing. kalau ada rezeki, Alhamdulillah. kalau takde. korang anggap je la menda ni sebagai pengalaman hidup. tak pernah² aku datang MBMB ni lepak kantin & dewan Taming Sari dia. at least merasa da la.... #menyedapkan hati.

40 soalan Objektif (pilihan jawapan A,B,C, D)
contoh soalan :-
1) Mana kawasan di bawah pentadbiran MBMB ?
A) makan hang tuah           C) taman seribu bunga
B) perigi hang tuah             D) bukit katil
2) Bilakah kawasan Perbandaran Melaka telah dicantumkan dengan Majlis Perbandaran Melaka Bandaraya Bersejarah (MPMBB) ? #ada pilihan jawapan
3) Apakah visi MBMB ? #ada pilihan jawapan

5 soalan UMUM
contoh soalan :-
1) Apakah 3 waktu berkerja kakitangan awam ?
- 7.30 pagi - 4.30 petang / 8.00 pagi - 5.00 petang / 8.30 pagi - 5.30 petang
2) dalam 30 patah perkataan, nyatakan apa yang anda faham tentang MBMB .

15 soalan KHUSUS kot.
contoh soalan :-
1) Apakah 12 subsektor pelan pelancongan Melaka ? Nyatakan 4.
2) Apakah projek utama bagi Projek Transformasi Nasional. Berikan 3.
3) Bagaimanakah kerajaan Melaka boleh terbentuk ?

hahhhh...gitu la contoh² soalan yang aku dapat semalam. nampak tak betapa tak agak² soalannya. maka, kalau korang nak jawab soalan Ujian Bertulis ni. silalah banyakkan membaca. membaca dan membaca. jika tidak...tiada siapa yang harus dipersalahkan melainkan diri sendiri. ahaiiii....

ada satu soklan kat Objektif aku tak igt ape soalannya. tapi aku tergelak la jawab masa tu. betol² aku rasa kelakar sebab kelakarlah. pastu aku tak tahu jawapan dia apa. walhal soalannya sonang je oitttt. #kesal 

DAN.............nasihat aku. janganlah cepat berputus asa kalau tak dapat yang ni. anggap je jadikan pengalaman buat korang. sebab aku nengok ada yang keluar da merungut memacam. pastu tak cukop tu. siap cakap itu ini la. kalau boleh Parameswara pon dorang nak salahkan. haiiiiihhh la....


psssstttttt : gagal yang ni. apply la yang lain. apeadahal. hidup perlu diteruskan. kamon la...ni ujian je kot. bukan peperiksaan akhir tahun. 

12 komen panas:

Chikebum Buzz said...

Ini yg aku tak boleh terima keje kerajaan ni .. nak mintak keje pun ujian nyer mcm ujian akhir tahun ..dah motif kenape ... bagi la ujian berkenaan kerja. . menda2 mcm ni, nanti2 dah dapat keje , banyak masa free (maklumla gomen) ...boleh je nak ulang kaji , buat research kt internet untuk semua info tu .. haih .. such a lame ..~

Cik Bib said...

@Chikebum Buzz : eiiiii awok ni. kepoci sangat mulut tau. HAHA...think positve. nak pupuk nak nilai² membaca katako.

pastu..kalau gomen busy cam kita. kita takde koje la. sbb kita lak jadi takde koje. miahaha.... #mood : positif sangat nih.

selamat menghadapi exam. bulan depan kan? Paper July katanyer....haha.

MyLadyBuzz said...

Sigh~ (=_=)!

Cik Bib said...

@MyLadyBuzz : HAHAHA.. :P

missShila Nget said...

pergh..

gila ke pe soalan dia..?

kalo aku gi,sah2 kertas jwpn aku paling bersih..

Cik Bib said...

@missShila Nget : HAHAHAHA...

perghhhhh sangat kan. bebudak lepas SPM excellent la jawab pasal melaka nih. hahaha....

Anonymous said...

salam..nak tanya, ada dapat panggilan tak untuk interview? rasa macam dah lama test ni? atau kot2 ada kwn2 yg dah dapat interview? ehehe..just tanya je..jgn mare..

Cik Bib said...

@Anon : takde pun panggilan intvw ke ape..takde rezeki la agaknya. takpe...cuba lagi nanti eh.

Frau Shea said...

Salam Cik Bib..exam Mbmb yg Cik Bib pergi tu brp jam ea masa diberi utk jwb soalan?

Cik Bib said...

Salam Shea...

exam MBMB tu saya rasa lebih kurang 2jam setengah rasanya.

study tau. soklan dia susah. gila betol. kena tahu pasal pengurusan jabatan kerajaan.

Frau Shea said...

Thanks for reply Cik Bib..saya ada dpt surat utk pergi exam next week.tp tempoh masa exam tu 1 jam je..xtau format exam tu mcm mn..skrng ni saya baca je la ape2 yg berkaitan dgn melaka..n saya refer jgak pada point2 yg cik bib highlightkan tu..masa cik bib jwb exam tu soalan maths ada jgak ke di tanya? tq ya cik bib :)

Cik Bib said...

oh yeker sejam?
sy pun tak sure da jadiknya. da lupa sebab lama benar.

tapi masa saya tu subjektif banyak kot. kena tulis sebijik2.
objektif ada sikit. cth soklan: dalam senarai diberi. mana yg bkn dalam kawasan MBMB. tak tahu kot nak jawab ape.

utk saya staff swasta ni. mmg rasa susah sangat. tapi Shea nanti moga dipermudahkan.



Good Luck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...