3.5.13

Kempen | PRU13 | katakoooooo...

Assalamualaikum w.b.t..............


wah....lagi berapa hari da nak mengundi. 
makin berbagai-bagai peel deme ni aku nengok kat FB. laka-laka tapi takpe.
memang dalam bulan berkempen. so, ghasak korang ler. ahakssss!
orang yang sebelum ni korang nampak sopan je orangnya. 
bila da nak dekat PRU13 tetiber je otomatik pandai mengeluarkan kata-kata kesat. 
orang yang sebelum ni memang asik meghoyan je lagi la.. menjadi-jadi.

Hormati pilihan orang lain / kawan-kawan lain. 
tapayah nak sibuk-sibuk ngko marah deme nak ngundi ape. 
neway, Selamat Mengundi ya kawan-kawan. 

---------------------------------------------------------
Petikan ayat-ayat cinta PRU13 :


kerajaan monopoli media perdana.
pembangkang monopoli dunia cyber.
macammana pembangkang menyampah tengok berita (tapi tak tv),
begitu juga kerajaan meyampah tengok news feed (tapi tak internet).

undi sebagai satu pelunasan tanggungjawab.
bukan sebagai garis pemisah silaturrahim.
kan?

maka rilek.

wahai tuhan,
perlekaslah semua ini.
tak larat lagi aku perhati semua maki dan benci.

---------------------------------------------------------

kalau benda betul -- namanya buka aib.
kalau benda tak betul -- namanya fitnah.

jauhkanlah.

majoriti belajar sampai kolej, sampai universiti.
takkan benda macam ni pun nak kena cakap berkali2?

haih.

(Fynn Jamal)

2 komen panas:

Diana said...

Best lak baca ayat-ayat cinta PRU13Ada benarnya petikan ayat-ayat tersebut...

Akak pun kekadang rasa cam rimassss, lemasss dengan semua nih.. hohoh

Selamat mengundi Bib!!

Cik Bib said...

@Kak Diana : HAHA..tu la. saya pon rimas. kehkeh....tapi biasalah manusia. ahaks!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...