29.1.13

kawan | pelbagai | kawan

Assalamualaikum w.b.t...............


hai korang. siapa kawan ngan aku angkat tangan...! angkat tangan lagi tinggi !
okeh...hari ni aku nak bercakap sikit pasal kawan. kalau korang nak tau. aku bukanlah kawan yang baik sangat. sesiapa yang kawan ngan aku. mungkin dorang tahu aku ni memang bukan jenis yang baik. apetah lagi baik sangat. tapi aku cuba untuk tidak bagi kawan aku terasa dengan setiap perbuatan & perkataan aku. tapi nama pun manusia. tiada yang sempurna.... AKU, KAU, KORANG, MEREKA & KELUARGA MEREKA. Tiada siapa pun yang sempurna.

Oleh itu, aku nak minta maaf la juga kalau aku banyak menyusahkan, menyakiti dan segala bagai kesalahan aku pada anda semua, yer semua. Maafkan lah daku yang tiada sempurna ini. ececeh..... #kesat airmata guna lengan baju.

Baru-baru ni. ada beberapa kejadian buat aku tacing. emosi kemaen tau. so, tacing pon lebih. ahaks!

KEJADIAN 1 :
Aku pernah lepak dengan kawan-kawan ni. tapi disebabkan aku takde kereta. setiap kali mereka nak berkumpul. dorang kena pick up aku. leceh tahu nak pergi amek kau tu weh. da la kau tu duduk dkt pedalaman. tak koser tau deme nak layan kau. puiiiihhhhh.....

Aku tak salahkan mereka. cuma aku sedikit ada terfikir negatif terhadap keadaan ini. tapi ketara sangat sebab setiap kali aku ajak lepak. macam-macam alasan. tapi tak lama lepas tu. upload pic hang out sakan.
Pengajaran : korang kena ada kereta supaya boleh hangout cikidaut.

KEJADIAN 2 : 
Aku telah bertanya tentang 1 produk yg dijual oleh kawan. mungkin aku kelihatan tidak mampu utk memiliki produk tersebut. Oleh itu, pertanyaan aku itu tidak diendahkan tanpa belas kasihan. kasihan tahu ? mungkin salah aku. sebab selalu tak endahkan dengan setiap produk yg dijual. tapi kali ni aku cuba utk bertanyakan ttg produk tersebut. tapi aku telah di"sinis"kan? #selamba je aku guna perkataan tersebut.
Pengajaran : korang belajar rajin2 supaya mampu pakai produk mahal & tidak dipandang rendah.

ape-ape pun, semoga kita boleh terus berkawan. kawan yang sejati sukar dicari. #refer iklan FAB yg budak baju sekolah selamatkan kucing dalam longkang tu. eh eh..longkang bagaikan. chait!

psssssttttt : aku ada baca 1 tulisan tu. katanya...persahabatan yang akrab tidak akan dapat dipisahkan melainkan dengan kematian. BENARKAH ?

8 komen panas:

Chikebum Buzz said...

haha .. bengong punya kawan yg begitu .. bila usia makin meningkat, ko akan sedar..kawan ko satu2 makin hilang..percayalah ... jadi bersedia dan sila pasrah .. =D

ok ...akhir kata... bertabah!

bai

Cik Bib said...

@Chikebum Buzz : mungkim saya tidak setaraf mereka...oh dunia lihatlah dunia. #eh eh...da kenapa?

Diana said...

Ini lah realiti hidup Bib..

So, cepat-cepat kahwin..
Suami kita akan jadi kawan, sahabat, teman sampai bile-bile..

Yang akan hangkut kite kemana-mana dengan kereta dia... dan tak pernah persoalkan kita kenapa takde kereta..

Tak pernah mengeluh kenapa la kite takde kereta..

Pendek kata sentiasa redho mengangkut kita ke mana-mana walau tak bayar duit minyak seposen pun!

Opcoz la dia lagi..lagi..lagi..suka kalo tak reti nak guna produk mahal-mahalbagai tuuu...

Selamat duit dier..kehkehkeh..

Yang pasti dia takkan pernah pandang rendah pada kite..

Erkk..terpanjang lak..! hiihi

Betul kak siti kata..,
Kawan akan makin hilang..hilang..dan hilang bila usia makin meningkat..

Sangat bersetuju!

Cik Bib said...

@Kak Diana : apsal tak datang kenduri kawen adek saya lg sorang hr tu? da bg kad kat abg azam da.

aha..betol kak. harap dapat jumpa suami yg sedemikian rupa. heh...

kawan mmg akan hilang slow2 dari semasa ke semasa yer? baru saya tahu. heh....

neway tq kakak-kakak di atas. love uollllsss...ewah!

Diana said...

Ada jemput eh...?
Takde lak abang azam bagi tau...

mmm..kalo tak akak mesti ajak pergi nyer..

Abang Azam bersalah dalam hal ini..hahahahhaha =)

Anyway.. Selamat Pengantin Baru untuk adik Bib...

Cik Bib said...

@Diana : ada la kak. tp sy busy sgt. g pon kejap je kt opis ritu. tp abg azam semua takde. dorang g site kot.

nnti bib kawen bib jempot awal2 yer kak. heh....

nora.alam.akmal said...

alaaaa..bibooo...aku nihhh..lg la supeeerr tacing...huhu.. tp bia la.. ape org nk kt.. abaikn ajee... yg penting i hepi ngan family i skrg.. aiiiceehhh.. hihi..

Cik Bib said...

@nora.alam.akmal : HAHAHA..tu la rara. nasib kau hado. hukhuk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...