10.1.13

Dugaan | itu | Ada

Assalamualaikum w.b.t........

kawan-kawan, ape kabar? da lama tak hapdet blog rasanya.
so, macam mana dengan perjalanan awal-awal tahun baru 2013 ni?
kalau nak dilihat. ada yang berduka sebab kehilangan orang tersayang. Takziah ya.
ada pula yang suka sebab tahun ni katanya semacam ada sinar harapan baru.
wah gitu kemaen tau dah sinar-harapan baru lagi. semoga sukses ya semua.
ape masalah aku nak bebel panjang-panjang bajet intro karangan tingkatan 5 ?

sebenarnya hari ni aku nak sembang siket....siket je. actually malam tadi aku jumpa dgn sorang kawan aku. yang mana masa skolah dulu. dia budak yang sopan,lemah lembut,bertudung labuh dan berbasikal ke sekolah. nak mengata dia lettew....
TAK! TAK! TAK!....aku ni mana la gheti nak "mengata" orang ni. aku cuma nak "mengatakan" je bahawasanya......

Don't Judge Book by its Cover. korang tau. malam tadi aku jumpa dia lepas da 11 tahun tak berjumpa kan. so, sembang punya sembang kan. last-last kan aku rasa kan. wahhhhhhhhhhh...cekal sangat beliau ni rupanya. ada sesuatu yang aku betol-betol kagum kat diri dia ni ketika menghadapi "dugaan" tersebut. ingatkan ayu-ayu gitu cam lemah longlai la orangnya. Rupa-rupanya, dia seorang cikgu Sains Pertanian, berkereta manual dan minatnya lebih kurang macam minat kaum lelaki. Ternyata terpesong sungguh teori aku. aku selalu buat persepsi gitu. nampaknya aku salah dan salah sama sekali dua kali dan tiga kali. #kesal.


psstttttttt : aku yang ganas ni & minat lagu Wings ni pon tak pernah mengenal apa itu pertanian. #ape kaitan ? HAKHAK!

8 komen panas:

Chikebum Buzz said...

sama lah mcm saye, saye pun lemah lembut, pakai tudung labuh sopan santun ....tapi saye penah bawak kete manual selama setahun , dan bawak kete auto 4 tahun. Jadi saya lagi hebat dari dia, sebab saya bawak dua2 jenis kereta ..haha ... #taknakkalah

walaupun saya seorang yg ayu , saye tetap memaki org di dalam hati . Jadi jangan cari pasal dengan saye..

Dan betullah , Dont judge books by its cover ...

the end .. #tetibe

Cik Bib said...

@Chikebum Buzz : ah kamo..labuh tang mana nya? bawa kete auto lagi lama dr manual.lagi nak cakap pasal hebat. cissss!

Diana said...

Akak minat pertaniah gak...
Minat sungguh nak tanam pokok-pokok kat umah.. tapi en.suamihalang niat murni akak tuh...

Dia lagi suh akak beli pokok plastik jer kat Ikea tuh... Akak beli jer..biarpun plastik..

Tapi sesuai lah kan..? Akak yang tak berapa nak ayu, minat pertanian..tapi bela pokok plastik dalam rumah..kikikik

Cik Bib said...

Kak Diana : akak ayu ape..manis gitu. saya ni yela. manisnya kurma itu...kahkah.

Kak...abg azam halang tu pasal takde kawasan. kalau salah tanam kak.boleh mengundang NYAMUK AEDES dan boleh mengakibatkan DENGGI. kuikui...

Wenwink Kidu.Duki said...

hahaha ko nak tau tanih tu ape? cer ko masuk muzium.. atau zoo.. mesti jumpe punye... errrr yeke? hahaha

Cik Bib said...

@Wenwink Kidu.Duki : amboi....HAHA. uik wen. kamo cakap pasal tanih ke pasal tahi ni? hikss... :P

sabella mohamad said...

hak'oh betul sangat la . macam bella ni haa , luar nampak rockk tapi hati pink der . kahkah !

Cik Bib said...

@sabella mohamad : kekekeke...takpe hati pink ke indigo ke...wah kaler pelangi gitu.asalkan suci bersih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...