2.10.12

tabung | menabung

Assalamualaikum w.b.t.................



di saat aku takde akaun AmBank. dan-dan tu la company aku kerja skrg ni guna akaun tersebut. da la satu kerja pulakkan nak kena tunggu lama gaji clear. dia nak Float la ape nanti. dah la aku ni tak penyabar sangat bab-bab gaji ni. sebab aku da lama bersabar dgn company lama sebelum ni..#tttteeettttt!#


tadaaaaaaaaaaaaaaa....korang hado?

jadi, aku telah membuka akaun AmBank dgn "terpaksa-rela". dan disebabkan dapat tabung yang kiut ini. aku jadi rela je dengan pembukaannya. keychain-keychain, payung-payung takde ke kak? wakakakaka.... #bagi betis nak peha ayam McD spicy!#


last aku ada tabung masa tingkatan 5. tabung buluh akak aku belikan masa dia duk Sarawak. dah penuh separuh tabung, aku 'kokak'kan tabung tu. tabung buluh kan...bukan ada kunci2 nak kena buka. da tentu kena kokak buluh dia. da tentu rosak. da tentu takde tabung sampai skrg. muahahaha! #ouh alasanku kemaen#


pssssttt : harapan aku dengan adanya tabung ni. aku akan gigih menabung sehingga boleh bayar downpayment kereta HONDA CITY. 

8 komen panas:

missSenget said...

boleh lah kalo sekali menabung ko masukkan sekeping not 50 kertas.. kalo syiling, mimpi smpai ke bulan la bib..

Cik Bib said...

@missSenget : aha...boleh kan. Honda City will coming soon. #verangan iz bezt#

Konda-Kondi said...

menabung nak khwin leeeee tuuwwwww..tkatr topikkkkk eaaaaaa haha

Cik Bib said...

@Konda-Kondi : erkk..?kawen takyah menabung. simpanan berpuluh ribu. #wah..kemaen tau#

damha said...

amalan menabung ni adalah satu amalan yg baik utk masa depan sbg kegunaan dimasa yg sesak...biar menabung sedikit demi sedikit..lama2 akan jadi bukit...berbelanjalah secara berhemat...jgn boros2...

Cik Bib said...

@damha : yer..betol tu. sila la menabung. hikss..

Anne Nurain said...

hari tu beli tabung, konon semangat la nak menabung.. sekali, smpai skrg xda isi lagi.. haha..

anyway, slmt menabung! hehe..

Cik Bib said...

@Anne Nurain : HAHA...yang penting semangat tu ada. hikss...

bib pn menabung duit syiling ja.kui3x..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...