24.10.12

Hai | Cherating

Assalamualaikum w.b.t...............


sabtu lepas aku pergi Cuti² Malaysia sambil teman adik nak jumpa suaminya.
rindu kan laki kena hantar keje jejauh dari dia.
dan² tu dia nak sponsor MAKAYAH & AKU bercuti ke Cherating.
kebetulan aku tak pernah sampai lagi Cherating & cuti lak approve serta-merta.

Maka, bercuti la aku 3D/2N kat sana tanpa perancangan rapi.
betapa aku tak sempat plan ape² pun wat research sal tempat tu.
aku terasa sangat NOOB dgn Cherating & Kemaman.
nak² dengan musim hujan, ombak kuat pasal musim tengkujuh.
pastu aku pun buat status sesiapa tau pasal Kemaman.
semua orang cakap Kemaman takde ape. suh turun Kuantan.
tapi sempat la aku MANDI OMBAK. korang hado?
orang sibuk mandi laut. aku mandi ombak. sebab ombak besar. hikss!
senang ja. korang duduk ja kat tepi² tu. tunggu ombak hempas kat korang.
pastu ulang perbuatan tersebut sampai letih dipukol ombak. best weh..

cantik gak la Cherating ni. i can accept. 
asal boleh ja mancing dgn ombak besar. tapi dapat 5ekor tu. phiwit!
lautnya boleh dikategorikan sbg Laut Landai. #memandai ja aku.

kolam renang pulak takde orang. siap tanya kt org chalet tu. 
"Kolam renang tu boleh mandi ke? takde orang ponggggg"

Kolam Renang ni ktrg punya. kuak kupu², rama² pun boleh.
Makanan kat sini tak berapa okeh. Mahal tapi Tak Sedap Sangat. 
Gambar aku amik ni nampak cam enak ja. tapi tak pongggggg.

Rojak Ayam. tak pulak dinyatakan Mee...tapi ada mee skali. ahaks!


LAST BUT NOT LEAST.....




ni la dia pasangan yang sudah rindu-rinduan.
terima kasih atas tajaan-tajaan anda berdua.
akhir kata, aku kempunan durian Musang King. #mahal bebenor.


psssssttttt : best gak Cherating. laut dia bersih la. tapi tmpat dia scary sbb pergi pada waktu yang takde orang. HIKSSS!

2 komen panas:

damha said...

ombak rindu menghempas pantai yg landai...kedai yg jual sata tu ..aziz sata tu ada share dgn wahid satay ka....

Cik Bib said...

Ha3x...ade2 je la kome tu damha oit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...