18.9.12

1 | Zulkaedah | 1433

Assalamualaikum w.b.t.................


Hai kawan-kawan. da lama tak tulis ape-ape kat blog ni. 
hampir-hampir terlupa password nak log in account. ahaks!
so, bulan Syawal da pon berlalu. tapi kuih sepit kat uma aku ada lagi. 
tapi plis la. no more lagu raya & no more drama hari raya. akan tetapi...
duit raya kalau nak bagi tu boleh je lagi. Bersedekah kan amalan mulia.

hari ni dah pun memasuki bulan Haji  = bulan Zulkaedah.
bulan Haji korang jangan duk asik terbayang Raya Haji je eh. 
bulan ni bermula la umat Islam di seluruh dunia menunaikan rukun Islam ke-5 iaitu menunaikan Haji di Baitullah (Mekah) bagi yang berkemampuan. 
Kepada jemaah-jemaah Haji Malaysia & di seluruh dunia :-


"SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH HAJI KEPADA TETAMU-TETAMU ALLAH S.W.T
SEMOGA MENDAPAT HAJI YANG MABRUR."



semoga KITA SEMUA diberi peluang untuk menjadi salah seorang tetamu Allah di Baitullah satu hari nanti . inshaAllah...


pssssttttt : ada akaun Tabung Haji tak ? kalau takde akaun. Menabung guna tabung yang bentuk bangunan Tabung Haji tu pon boleh. 

4 komen panas:

Cik Mira said...

moge ade rezeki anta mak abah g haji tahun dpn. aminn

Cik Bib said...

@Cik Mira : aha..inshaAllah.

damha said...

hye kawanku bib...engko pe kabo...
sementara kuih sepit dok ada lg ...saya nk gi beraya lg leh x...dan saya nk bg duit raya sama...he333
semoga kita semua dpt menunaikan farzdu haji...insyallah...

Cik Bib said...

@damha : aha...mai ler datang. yer2 je damha tu.

aha, tu la. moga kita diberikan rezeki utk menjadi salah seorang tetamu Allah S.W.T...inshaAllah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...