24.8.12

2012 | Salam | Syawal

Assalamualaikum w.b.t................

da abes beraya ke kawan-kawan? ke baru nak start beraya? HIHI...
banyak dapat duit raya? @ banyak kena pau duit raya? HAHA...
apa-apa pun, selamat hari raya ya. maaf andai ada salah silap yang tak semena-mena. sebab manusia ni tak lari dari membuat kesilapan.DAN halalkan la segala makan minum aku selama mana kiter bersama #apsal ayat aku macam skema?oh yela..kan tgh minta maaf tuh.kena la skema..#

kad raya kiut design by Abg Nizam. i loike..da ghupe nealofa da aku.

semoga korang semua dapat meraikan Aidilfitri dengan kegembiraan. tapi jangan pulak kita lupa pada mereka yg serba kekurangan. kalau ada rezeki lebih..jangan la terasa korang akan jatuh miskin dgn bersedekah ya.

sebut pasal sedekah..aku ekceli saja nak sembang pasal kan budaya bagi duit raya kat kanak-kanak time raya. korang perasan tak dalam setahun atau bebila. bila masa korang bagi bebudak duit raya. selain anak beranak korang ke ape kan...

so, aku rasa menda ni baik la utk kita anggap ianya sbg sedekah. aku tahu...ada je yg rasa menda ni negatif. kononnya dgn bg duit kat bebudak kecik akan ajar dorg spt bagai meminta2 la. melebih-lebih la. makbapak dorang yg kaya nnti la ape. itu la ini la. macam la korang bagi bebudak tu duit raya 1K pon kan. so, plisss la.

kadang-kadang aku terfikir kat mereka yg terlalu susah nak bagi kat kanak-kanak yg aku rasa tak tahu ape sgt pun pasal duit. yg dorang tau suka. nak seronok-seronok. so korang, plisssss la eh. korang pun penah jadi bebudak kot. jangan risau..korang takkan jatuh miskin bagi bebudak duit raya singgit dua. mungkin Tuhan akan lebih memurahkan rezeki korang satu hari nanti..inshaAllah. 

"SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI"
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas, Maaf Zahir & Batin.



pssssstttt : yg tua-tua jangan sibuk nak minta duit raya. nanti aku muntah. apsal aku munta? sebab aku mual. apsal aku mual? sebab aku makan banyak...! HAHA...

6 komen panas:

munah said...

bnyk dpt duit raya keee? ops..

damha said...

wahh kad raya pic bib tu dah ada ghupe neolofa ka...hihihihi.
saya masih beraya lg ni...cuti seminggu...beraya kst kg...

mohon maaf andainya ada salah n silap n juga halalkanlah segala mkn n minum selama ini ye...

bersedekah itu adalah amalan mulia...insyallah rezeki kita akan bertambah n ada keberkatan.

Cik Bib said...

@Munah : untungla kalau dapat banyak duit raya. tp baru perasasn tahun ni munah tak bagi duit raya pongggg. puiihhhh!

Cik Bib said...

@damha : jangan nak neolofa sgt eh. HAHA...sy nak duit raya eh damha. pos tau. sy nak kaler ungu atau bawah siket dpd kaler ungu tu. kuikui...

damha said...

mai la cini slm dulu...he3333

Cik Bib said...

@damha : dekot eh kamo.. mana leh salam. bukan muhrim...kakakaka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...