3.7.12

tulisan | JAWI

Assalamualaikum w.b.t................


betapa kesannya email yang tiada berbalas. sebab company aku kerja ni Chinese bosnya kan. bahagian HR pun sama. jadi, mari kita meluahkan perasaan di WHITEBOARD ni dalam bahasa JAWI. ini sebenarnya kerja-kerja lagha kawan aku saja memainkan perasaan aku.

bos aku perasan plak & sempatla tegur, "APA YANG KAMU ORANG TULIS TU? KENAPA DALAM BAHASA JAWI ? AKU TAK FAHAM......" 

so, sekarang....cuba korang translate kan kalau hebat. HAHAHAHA....

mari belajar menulis dalam JAWI 

cari beza antara tulisan JAWI yang atas & bawahnya.


psssssstttttttt : dah lama gak tak menulis dalam JAWI. alang-alang ada whiteboard kat sebelah aku nak conteng-conteng blajar menulis JAWI. boleh la....HEHE!

6 komen panas:

MUNAH said...

HABIBAH NAK CUTI PERGI SABAH. COMFIRM BOS TAK BAGI! HAHAHA

damha said...

habibah nk cuti ke sabah....

wahhh teringat saya kat cerita p ramlee tulis kat papan hitam..
cikgu suka maen bola..
tiap2 ari cikgu suka maen bola...

Cik Bib said...

@ MUNAH : jangan cakap camtu ya Munah. tu celopar nama dia....bos bagi cuti la. haish...

Cik Bib said...

@ damha : HAHAHA....amboi, sampai teringat P. Ramlee ya. aha...tulis dalam bahasa Jawi selamat siket. sebab dorang tak faham..hehehe.

damha said...

kalo bib tulis huruf tamil tentu bib n bos x faham juga...he333

Cik Bib said...

@damha : tapi ada orang India juga kat sini. mesti dia faham..hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...