26.7.12

bersabarlah | sayang

Assalamualaikum w.b.t................


cepatnya masa berlalu. da masuk 26 Julai 2012 / 6 Ramadan 1433. dan hari ni hari ke-4 aku pergi kerja rileks lagi. jalan lengang. tapikkkkkkkkkk...time balik la. aku rasa kena balek rumah seawal pukol 2 petang. baru aku boleh balik sambil berangan-angan aku snorkelling kat Krabi. 

maybe sebab waktu kerja abes pukol4-5 petang. kesesakan time tu memang tak dapat nak elakla kan. untungla siapa yang office & rumahnya berjiran. Ramadhan kali ni aku da kerja jauh dari rumah.maka, sangatla rasa nak fed-up tengok pemandu yang makin pelik ketika memandu. rasa nak sepak ja tapi dek disebabkan aku pakai heel 3inci tatkala merempit. maka, aku sabar dan marah dalam hati ja...


tempat paling sesak adalah kat "traffic light" yang masih berfungsi baik. so, korang leh imagine la. betapa dahsyatnya kan? sesak kat semua tempat perkara biasa di bulan puasa. bazar Ramadhan 'terlalu strategik' pun payah gak kan. tapi nak buat macam mana. tepi jalan. da tentu parking kereta tepi-tepi. takkan nak lipat kereta masuk beg pastu g beli murtabak selamber camtu je kan. 

tak kisah la macam mana pun pemanduan anda ketika bulan puasa. aku harap "BERSABARLAH SAYANG" macam tajuk lagu raya tu. #sedap woh lagu Sanisah Huri ni, Anuar Zain pun ada nyanyikan semula lagu ni. ahai...#  



psssssttttttttt : sila tinggalkan space utk pengguna motosikal mencilok. lepas tu korang nak berebut jalan sambil layan radio dlm kereta yg beraircond tu..ghasak!

3 komen panas:

Anonymous said...

damha...
wahhh tajuk entry bikin gempak la
BERSABARLAH SAYANGGG....
tapikkk kan citer pasai keta jammped..hukhukhuk....lagu tu mmg best....satu lg lagu dendang perantau...he333
dihari raya terkenang aku pada sidia
kg ku nunjauh disana... ayah serta bonda ku..ditepian mandi danau ku yg hijau selalu..disanalah tempat bertemu...aku dan dia....
bib tolong sambungkan lirik ni taw..he333

damha said...

sebagai memenuhi permintaan bib disini saya perturunkan lirik lagu bersabarlah sayang nyanyian sanisah huri...diharap terhibur ye....

semua insan sdg gembira...
dihari ini sayang...
hari yg mulia...
marilah bersama berhari raya....
hilangkan duka....

lupakan saja kisah yg lalu...
gantikan cerita baru...
agar hatimu waspada selalu...
jgn kau kesalkan...
jgn kau tangiskan...

pada mereka yg x mengerti...
menuduh dirimu...
di jurang kesalahan saja...
ku x sampai hati...
biarkan engkau sendiri...

tetapi diriku dan juga temanmu...
yg tahu kisah derita...
dan luka didada,hanya ku harapkan...
kau harus bersabar...
dan bertenang selalu...
he3333

Cik Bib said...

@damha : HAHAHAHA.....siap bagi lirik lg eh.

saja ja tajuk entri kemaen bersabarlah sayang. padahal nak cakap pasal jalan jem jak punggggg.huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...