22.6.12

SELAMAT | HARI | BAPA

Assalamualaikum w.b.t.................


hai semua. sehatka? wah..kemaen lagi mukadimah aku bertanya kabar bagai. penat betol lepas kenduri kawen tempoh hari #skemagila# sampai hari ni aku ekceli tak sehat ni. suara persis Ramli Sarip. wajah seiras Maya Karin da. #eh..apekaitan# nak tidor pn tak lena. nak makan pun tak kenyang. mandi je basah..seksa rasa kalau badan tak sihat ni.

itu hari aku pergi kedai Fotostat. lepas tu...aku nak blah tu. bleh tetiber ada sorang pakcik bertegur sapa. aku ingat kawan ayah aku ke / bakal bapa mertua aku ke. ehhhhh? HAHA...so, berlaku la sessi dialog kami :-


Pacik : Nak, pacik nak tanya siket la. tahu tak memana kat sini cikgu yang biasa ajar Tusyen Bahasa Melayu ?
Aku : errrrrkkkkkk....cikgu tusyen BM kat sini pacik? saya tak tahu la..

PAKCIK : tu la...anak tusyen kat mana? anak tingkatan 4 ke tingkatan 5 ?
AKU : erkkkkkkk...tak la pacik. sy da kerja. sebab tu tak tahu. da lama tinggalkan zaman sekolah. #nampak tak awet muda aku disini ?#

PAKCIK : oh ye ker? ingatkan sekolah lagi. bukan apa...anak pakcik ni hah. risau betulla dibuatnya. kita tusyen kan subjek lain. subjek Bahasa Melayu dia pulak gagal. sedih la.
AKU : oh yeke? dia sekolah dekat mana pacik? biasanya kat sekolah tu sendiri ada buka kelas tusyen utk pelajar dia. cuba tanya anak pacik. 


PAKCIK : sekolah kat %^&*()+(*&^% . tu la yg pakcik risau ni. sedih betulla anak-anak ni. BM tu penting tu..kalau subjek lain gagal tu blakang kira. ni BM gagal. risau pakcik dibuatnya. 
AKU : #rasa macam nak je tetiber mengaku kat pakcik tu aku cikgu BM#. wakaka.... dpd anak dia gagal tipis. aku ajar nnti gagal tepu plak anak dia nanti. 

PAKCIK : takpe la nak ya. terima kasih. 
AKU : aha..maaf ya pakcik. sy betul-betul tak tahu. pakcik cuba pergi kat sekolah dia tanya cikgu dia ke macam mana ya. 
PAKCIK : takpe..ingat anak tahu. pakcik tanya je la. terima kasih ya. 


nampak tak betapa seorang ayah tu risaukan anak dia sampai sanggup buat apa saja. dia tanya aku. korang rasa sebelum ni dia tanya kat orang lain gak berapa ramai? demi nak tengok anak dia berjaya. sama macam ayah aku dan semua ayah di seluruh dunia. jadi, SELAMAT HARI BAPA buat semua yang bergelar/bakal bergelar ayah. 

doa yang tak pernah putus utk makabah tersayang. 
ABAH & MAK YANG TAK AKAN ADA PENGGANTINYA.


psssttttttttttt : harap-harap bakal suami aku esok macam abah. setia kat mak. ada disisi mak ketika sakit pening. tlg sama buat kerja rumah. penyayang & romantik. imam kami semua. 

2 komen panas:

Chikebum Buzz said...

INsyaallah ...x lama lagi ....ade jodoh x kemane .. =P

Cik Bib said...

@Chikebum Buzz : InsyaAllah kak..doakan sy yer. heh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...