13.6.12

doa | menaiki | kenderaan

Assalamualaikum w.b.t................



ni aku nak habaq mai la ni. semalam time aku balek kerja. boleh tak ada satu eksiden yang dahsyat. aku tgh rileks-rileks bawa motor sambil berangan g Krabi siap snorkelling-diving bagai. tetiber masuk kat laluan motor dekat tol....ada banyak motor. aku bajet tu polis roadblock la tu. takpun JPJ....tu standard. 

tapik sebab muka aku muka macam budak balik mengaji je. dgn baju kurung bawa beg...polis ke JPJ tak pernah lagi tahan. dia suruh jalan je. dia tahan org mencurigakan je...tapik sebenarnya bukan ada roadblock. RUPA-RUPANYA......

ada eksiden....baru sangat kot eksiden tu. aku memula tak tahu lagi eksiden. sebab masih berangan ada di Krabi. nak-nak ada plak kereta JPJ. lepas tu...sampai la aku lalu kat situ. ada org terbaring. then, seseorang cuba memusingkan muka mangsa. dan elok-elok aku lalu situ. mangsa tu pusing sambil muka dia penuh darah dgn helmet sekali....takut sangat tengok. FUHHHH SEMANGAT !!!!

daripada aku asik teringatkan Krabi tadi. terus spjg jalan aku teringatkan muka mangsa td yg berdarah. korang rasa kt mana yg cedera kalau dia pakai helmet lg tp muka dia penuh darah. kepala ke eh? aku harap mangsa tadi tak apa-apa & selamat semuanya. tetiber aku terpikir isteri ke anak-anak dia ke mesti sedih. 

Nasihat buat diri sendiri :
Jangan berangan-angan ke Krabi la bagai ketika menunggang motosikal. takut nanti...jalanraya kau ingat laut siap buat kuak kupu-kupu, kuak lentang bagai. 

Doa Menaiki Kenderaan :





psssssstttttttt : BERHATI-HATI DI JALANRAYA & BERDOALAH. INGATLAH ORANG TERSAYANG. ANDA MAMPU MENGUBAHNYA. #iklan#

4 komen panas:

yus zana said...

kemain bawak moto sambil berangan ke KRABI bagai...hahahahha tapi alhamdullilah biler kita sentiasa ingat Tuhan...Tuhan akan kasihani kiter...renung2 kan selamat beramal

Cik Bib said...

@yuszana aka kaklong : AHA...tu la pasal. kemaen lagi tau. macam mana ntah bleh berangan sampai kesana.

damha said...

tul tu bib..jgn berangan2 masa naik moto tu...berhati2 di jln raya..anda mampu mengubahnya...tapi jgn anda mengubah tayar moto naik keatas ye...he3333

Cik Bib said...

@damha : HAHAHA...tu la. tapik berangan takpe lg dpd tidor ats moto siap bdengkur. ahahahaha...

tayar motor naek ke atas la bagus. wat pacak...! HEH...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...