29.6.12

cinta | yang | sejati

Assalamualaikum w.b.t.............

entri ni aku nak feeling hayati lirik lagu nasyid di hari Jumaat yang mulia ini. heh....so, jom share. kalau la hidup & cinta ni sama macam lirik ni. indahnya kan..? tapi tak semudah itu la kan nak rasa. jom layan lagu nasyid ni yang wat aku rasa cam *sentap hati mak nak*....




cinta itu cahaya sanubari
kurniaan Tuhan fitrah insani
dan di mana terciptalah cinta
di situ rindu bermula

cinta itu tak pernah meminta
tetapi memberi sepenuh rela
rasa bahagia biarpun sengsara
berkorban segala-gala

[*chorus ]

semua kerana cinta 
yang pahit manis di rasa
menghibur nestapa
merawat duka
damai di jiwa
terpadam api benci permusuhan
terjalinlah kasih sayang begitulah cinta 
yang diidamkan tanpa nafsu yang mencemarkan

dan jangan pula 
kerana bercinta kita pun leka
entah kemana
dan jangan pula kerana bercinta 
tergadai semua maruah agama

[ *ulang chorus ]

cinta yang sejati
hanya cintakan illahi
cinta ayah bonda
tulus suci selamanya
cintakan saudara
masa berada
hanya sementara
serta sesama insan
suburkan dengan ketakwaan.



pssssssttttttt : malam tadi aku mimpi. mimpi yang unik...unik sebab macam berkait dengan waktu masa aku baru terjaga dari mimpi tersebut. 

4 komen panas:

yus zana said...

dah sampai mimpi tu maknanya dah nak dekatla tu

Cik Bib said...

@yus zana : HAHAHA...takde ape2 pun mimpi tu. tapi saya mimpi semua keluarga kita gembira. hehe...

damha said...

cinta yang sejati....
akan hadir bila tiba tika dan saatnya..
mungkin drp mimpi...
kan jadi kenyataan...
atau lebih baik drp itu...
kita yg terlena...
pasti nk kan satu kebahgiaan...
yg dpt meronai kehidupan..
pun jua yg pastinya...
tuhan lebih mengetahui...
apa yg terbaik utk kita...

nukilan damha....

Cik Bib said...

@damha : terima kasih...

kamo mmg kaya dengan nukilan kan damha kan? ahahahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...