29.5.12

lempeng | pisang | je

Assalamualaikum w.b.t..........


KALAU TAKUT DILAMBUNG OMBAK, 
JANGAN BERUMAH DI TEPI PANTAI, 
KALAU TAKUT TANGAN MELECUR, 
SAMPAI BILA NAK PANDAI MEMASAK.
MUAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA..


dah lama tak hapdet blog kan..? erk..korang tak perasan pun aku tak hapdet? ekceli aku busy+internet bagai minta penampar. lepas tuh aku ngah menggila main game balek. dah lama rasanya tak maen game sambil berebut dgn bebudak kecik yg tgh cuti sekolah.

entri kali ni aku nak citer pengalaman pahit aku dalam bidang masak-memasak. PERGHHH! ayat nak berbunga-bunga. hari tu, aku balek kerja. tengok mak aku ngah buat lempeng pisang. bukan lempang ya...lempeng! tak sanggup rasanya tengok mak aku wat sorang2.

siket je...tapi saja citer nak gah. alahai....!
aku pun balek kerja tengok mak aku wat lempeng. rasa macam nak tolong. baru satu step aku masuk. da cedera....salah skill da. korang tau tak lempeng ni telah membantutkan niat murni+ikhlas+suci aku tadi. MELECUR okeh jari-jemari halus mulus aku. maken mahal la hantaran aku sebab nak kena wat plastic surgery lagi. nanti nak masuk cincin di jari tak muat. acane? terpaksa lak nanti mintak rantai labuh. puiiiiiiiiiiiiiiihhhhh.........

----------------------------------------------------------------------------------
Hipotesis : lain kali tengok skill mak buat lempeng pisang. 
Misi : lempeng pisang sedap. maken tak sabar nak makan. makin cuai. 
Kesimpulan : jangan malas tolong mak kat dapur. kan da dapat padahnya ! hadoila..
Proses Melecur : MELECUR -> MENGELEMBUNG -> BERSALIN KULIT. #hyperbola#

---------------------------------------------------------------------------------- 

pssttttttttttt : jangan putus asa ya. anggap ni satu cabaran. baru masa lempeng tu. belum masak ikan siakap masak 3 rasa. HAKHAK!

10 komen panas:

damha said...

pantun apa ini yer...
rima hujungnya lintang pukang...hihihi

pembetulan drp pantun cik bib...

bib pandai goreng cucur...
sambil repair radio yg rosak...
kalau takut tangan melecur...
sampai bila nak pandai memasak.

(maafkan saya kerna diatas pembetulan ini ye bib andainya saya bersalah)
patut le lama x hapdet entry rupa2nya dok berebut maen game dgn kanak2 rebina...
lempeng pisang mmg cedap jika sesekali mkn...ciannya saya tengok jari bib yg melecur tu...tapi apakan daya nk tolong sapu ubat x leh..jauh...he333
apa2pun itulah satu pengalaman yg amat berharga utk dijadikan panduan masa depan nanti...masak2 ni perlukan tumpuan yg penuh...."*_*"

Cik Bib said...

@damha : HAHAHAHAHA...siap betolkan pantun sekera sy yer. cisss...

ala, saja je wat tak kena. bleh anggap syair sekali. HAHAHAHA..

yus zana said...

itu tandanya nak kawen ngan org kaya....nanti ada bibik buatkan kerje...puiiii...hahahahah

Cik Bib said...

@yuszana (kaklong) : HAHAHA...cenggitu la gamaknya. tapik celah bedah mananya nak jumpa org kaya? hari2 merempit. HAHA...

Munah said...

ada orang sebut la tu..tu yg terpeleot...hamboihhhhhhh...

Cik Bib said...

@ Munah : hiksss....sapa la nak menyebutnya sampai nak terpeleot tu?kehkeh...

Munah said...

Mungkin secret admire yang kerja kat petronas tu...kehkeh

Cik Bib said...

@Munah aka Amar Munahci : sapa kerja Petronas ? mandai je...takde kena mengena okeh.

Munah said...

eleh2x...

Cik Bib said...

@Munah : choi....takpayah nak eleh2x sangat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...