10.5.12

20 | sen | kemana ?

Assalamualaikum w.b.t...........


hai semua. entri aku kali ni aku nak citer pasal ada satu menda cam wat aku tertarik dan rasa best untuk dikongsikan. ekceli tadi aku jenjalan kat FB..da tuh ternampak ada satu soklan bagus! soklannya berbunyi begini..........


"Sape boleh bgtaw duit 20 sen kita byar beli plastik hari sabtu tu disalurkan kemana?"


bagus soklan beliau. dan aku pun ada jawapan utk soklan tersebut. cikidodddd.....

"Sekiranya pengguna masih mahu menggunakan beg plastik, mereka akan dikenakan bayaran 20 sen bagi setiap beg plastik yang digunakan dan wang itu akan disalurkan kepada badan kebajikan atau untuk program kepenggunaan dan pemuliharaan alam sekitar."


nak tau lebih lanjut ---> duit doploh sen tu pegi mana ?


pssssttttttt : so, cintailah alam kita ya supaya sentiasa BERSIH. bukan macam BERSIH yang buat sampah kat Dataran Merdeka tu ya. harap maklom ! 

2 komen panas:

damha said...

dalam kehidupan ini kita memerlukan persekitaran yg bersih...udara yg tidak tercemar...n pemandangan yg menyejukan mata.strateji rumah hijau dirancang utk mengurangkan hawa akibat pemanasan global yg berterusan..saya sbg aktivitis persekiran memandang berat ttg permasalahan yg melanda negara kita ini...oleh itu bersama2 lah kita menjayakan hari tanpa plastik utk mewujudkan alam sekitar yg bersih n nyaman....sekianlah ucapan saya utk perasmian hari alam sekitar peringkat gombak....he333

Cik Bib said...

@damha : yer..betol tu. sila jaga alam sekitar ya. jangan wat sampah walaupun dorang wat demo BERSIH tp buat sampah da jadi KOTOR namanya. puihhhh..........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...