24.4.12

usaha | itu | menunggu

Assalamualaikum w.b.t...............

apkebendanya USAHA tu ya adik² ? dan² je adik²..HIKHIKHIK !

USAHA itu bila sorang tu duduk berdiri tegak dengan harapan menunggu tanpa berbuat apa-apa. lepas tu mengharapkan menda datang dekat kita sambil lambai-lambai tangan. 
APEKAH BENAR ?

aku ingat zaman yang serba canggih & moden ni takde da lagi menda-menda macam ni. tapi ternyata aku salah ! MASIH ADA rupanya manusia tersebut. bebaru ni aku terjumpa 1. ini bukan aksi cuba mengaibkan tapi lebih kepada pengajaran. 

  1. orang lain telah carikan kerja utk sipolan
  2. lepas tu sipolan dah dapat kerja tu. 
  3. sipolan nak pergi kerja macam mana pulak ? kan ke melibatkan kos baru-baru nak hidup. 
  4. macam mana  sipolan nak tepon mak dia topup takde. kalau pape berlaku masa nak ke tempat kerja macam mana sipolan nak hubungi orang utk makluman ? 
  5. ishk3x...da kalau tu pun orang lain nk kena fikirkan. da tuh..bila masa pulak  sipolan tadi nak berfikir ? 



pssssstttttt : aku terkadang berfikir. indahnya hidup macam ni. tak perlu sibuk-sibuk berfikir. tunggu menda jatuh bergolek. pocong nak jatuh golek-golek depan ko pun nak kena ada usaha golekan/lompatan tau. #eh.ade.kaitan.ke ?

10 komen panas:

Diana said...

Elok arrr tu..kalo tak tahu nk bergolek sendiri...elok le kene gelek....... Baru tak yah guna tenage... hikhikhik...erkk ade kene mengene ke golek ngan gelek..??? Cam same eh..? hehehe

Cik Bib said...

@kak diana : ahaha...golek jatuh bergolek2. Gelek tu cam inul dangdut tu.gelek gerudi namanya.kehkeh!

Cergelek siket! Cergelek! #ewah#

Zana Adieyza said...

sepatutnya kita x boleh terlalu susahkan org lain dgn masalah kita kan?

Chikebum Buzz said...

yer ..BERUSAHA!! BERUSAHA!! BERUSAHA!! "tapi.....kalau kadang2 putus asa pun x pe" (~_~) ..huhu..

#tetibesangat!

Diana said...

Hehehhe..Bib...
Kalau macam tu gayenye...akak pun maleh nak nolong... Kalao nak tolong diri sendiri pun tak pandai... tapi...ade eh? Orang macam tuh??!! Suh belajar balik ahh...Amik Kertas Kemahiran Hidup je...

Cik Bib said...

@Zana Adieyza : yezza...sepatutnya macam tu la. usaha ja. berjaya tak belakang kira. yg penting ada usaha.

Cik Bib said...

@Chikebum Buzz : aha..jangan nak tetiber sangat okeh. putus asa skali skala boleh kot. HUHU....

Cik Bib said...

@kak diana : HAHA...yer. betol tu. tapi da kenapa kena amek subjek kemahiran hidup ? bukan pendidikan jasmani ? HAHA...

damha said...

usaha... mengikut tafsiran saya sendiri (bukan kamos dewan badminton taw) ialah melakukan sesuatu dgn kehendak sendiri tanpa bantuan drp mana2 pihak yg lain...usaha tangga kejayaan...tanpa usaha kejayaan xkan dtg...betoi ka bib...he3333

Cik Bib said...

@damha : yezza...betol tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...