10.4.12

macam | mana | tidor ?

Assalamualaikum w.b.t...............



korang...tetiber aku teringat ada satu mainan ni masa aku kekecik dulu aku sangat percayakan dan layan menda² tahyul begini. ni abang aku la ajar ni...nyanyi tau!

"MENTADAK MENTADUK. MACAM MANA #nama si polan²# TIDUR ?"
"MENTADAK MENTADUK. MACAM MANA #nama si polan²# BERAK ?"

yang bestnya ape tau. lepas je aku nyanyi macam tu. boleh je serangga ni bergerak macam paham ape aku tanya tadi lalu dia pun tunjuk aksi bebetol macam mana si polan tu TIDUR / BERAK .

tak pasal² aku da percaya & siap membayangkan gaya yg serangga ni tunjukkan dgn aksi si polan tadi adakah boleh jadi sama ? ada yang cm berak meneran. ada yang asek ubah² kedudukan time tidor.




siapa-siapa tak pernah try. korang try la. serius minatang ni pernah skodeng korang dulu. sebab tu dia tau pelbagai aksi. cthnya macam kat atas ni. KEHKEH !



psssssssssstttttttt : mak aku cakap.. ni petua org dedulu nak bg korang tak takot dgn serangga macam ni. tapik ape aku dulik. aku takot gak ngan minatang ni. yeuuuww!

2 komen panas:

damha said...

mentadak mentadak mcmana damha wat puisi....
mentadak tu pon wat aksi mcm cari ilham....bayangkan sesuatu yg terjadi....cari ayat2 yg sesuai dgn situasi...susun ikut rentetan memory..
mcm tu ka cik bib...he3333

Cik Bib said...

@damha : aha...mcm tu la kot.certerai...ahahahahaha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...