6.3.12

soleh | ke | solehah ?

Assalamualaikum w.b.t.........


Dari kata hati seorang wanita yang mana aku rasa macam comel je. sharing is caring!

Tak minta yang SOLEH ,sebab saya pun tak lah SOLEHAH sangat…
Tak minta yang bergelar USTAZ, sebab saya lagi jauh untuk bergelar USTAZAH

Nak minta yang KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yang ada…
Nak minta yang HENSEM, saya tak la CANTIK sangat, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan…
Nak minta yang BERPANGKAT, saya hanya seorang HAMBA

Cukuplah sekadar yang MEMAHAMI dan MENERIMA ku seadanya …
Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama-sama mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina…
Cukuplah yang sama-sama saling MEMBANTU dalam susah dan senang mengharungi lautan dunia…

Sesungguhnya tugas pertama ku bukan mencari diri mu tapi mensolehahkan diri ku. 
Sukar untuk mencari soleh diri mu andai solehah ku tidak setanding dengan kesolehan mu. 
Janji Allah pasti ku pegang dalam misi mencari diri mu. 


psssssssttttttt : renung-renungkan. selamat melaksanakannya. refer to DIRI SENDIRI .

2 komen panas:

damha said...

semua insan mmg bercita2 hendak menjadi seorang yg soleh n solehah...kita perbaiki diri apa yg kurang...sesungguhnya semua kita tidak sesempurna mungkin...muhasabah diri adalah jln yg terbaik...renung2kan siapa diri kita yg sebenar2nya...moga kita semua dpt menjalani hidup ini penuh dgn keredhoaan ilahi...amin

Cik Bib said...

betui tu damha...moga kite ada dalam redha ilahi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...