14.3.12

jangan | hilang | punca

Assalamualaikum w.b.t...........


bebaru ni aku ada terlihat sorang kawan yang macam hilang punca. 
maybe FRUST.. tapik untuk apa ? utk seseorang yang bukan bernama kekasih mahupun isteri. tapik biasala kan hati manusia. mesti akan ada rasa kecewa / sedih / dan seumpamanya. cuma cara kita menghadapi situasi ni je berbeza. 
tapik kalau diberi pilihan la kan. korang rasa acane korang nak hadap masalah FRUST ni ?

  1. adakah korang akan makan banyak pasal stress ketika frust ni ?
  2. adakah korang akan pergi melancong mengelilingi dunia secara solo ?
  3. adakah korang akan pergi memabuk minum cendol. eh silap..minum air syaitan ? yullkkkkkssssssssssss...busuk!
  4. adakah korang apabila dinasihati kerna putus asa akan menjawab dgn kata-kata seperti..... "keimanan ku tidak seteguh keimananmu" ?
  5. adakah korang akan rasa time korang frust tu la sebenarnya waktu utk mendekatiNya ? sebab biasanya ketika inilah korang akan ada banyak masa mengingatiNya.

kalau sebab frust la korang jadi tak keruan bagai nak rak, imagine macam mana la kita nak teruskan hidup ini kan kalau jumpe masalah yg lebih godang suatu hari nanti. 

renung-renungkan....selamat memikirkannya.

pssssstttttt : aku pun penah putus cinta. aku salahkan handphone 3310 aku. mana taknya, ngah sembang manja, trruutt trruut trruut. #bateri kong#terus kena minta putus. SEDIH !

7 komen panas:

zetty said...

Sape gerangannya... should i know?

Cik Bib said...

@kak zetty : sesiapa yg sedang frust la kak zeti. kamo jgn nak join frust ni skali ek...huhuhu.

Wen said...

hehe.. wen pegi main ROller Coster dengan Uncle. hehe enjoy habes. teriak sepuasnya. Memang puas la masa tu... nak teriak kat rumah malu. ha p teriak kat roller coster.. sebab semua org teriak. LEGAAAAAA....

damha said...

mengikut definasi kamus dewan...kecewa ni di takrifkan sbg merasa dukacita kerana tidak tercapai cita2, harapan atau kehendak....
bila masalah ini melanda seseorang sepatutnya kita bertindak berdasarkan akal bukannya mengikut kehendak hati atau perasaan....cuba kita terima ia secara berlapang dada atau secara terbuka..tentu sedikit sebanyak tekanan itu akan berkurangan...kita perbaiki diri apa yg kurang...berusaha ,berdoa n bertawakal...insyallah akan ada jln keluar....sekian terima kasih bib....

Cik Bib said...

@wen : ngko tu kemaen bermesra ja dgn abg G. bila masa plak ngko frust ? huhuhu....

pergh....ktrg naek roller coster kt genting ritu nak gugur jantung rasanya. huhuhu..

Cik Bib said...

@damha : erkkkkkkk....panjang kemaen ek. tp betulla tu. sama-sama la kita perbaiki diri kita ya.

Wen said...

haha ade la... cube ko baca entry aku tahun dolu dolu. hiks...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...