12.2.12

holiday | pangkor | 2012

Assalamualaikum w.b.t..................

bebaru ni aku pegi bercuti ke P.E.R.A.K... ateerrnyerr yop!! ekceli nak pegi ke pangkor tu senang je zaman skrg ni. naek bas Plusliner benti Lumut da boleh da ke Pangkor. tapi disebabkan aku pegi dengan manusia koporat ke hape ntah. menda planning ni makan masa bertahun-tahun. ape kejadahnya semua ini ? HAHA....


peserta yang join menda alah ni terdiri dari 4 gadis + seorang lelaki = 5 orang ex-UiTM Seri Iskandarsorang dari JB ( fara), sorang dari Penang (Izza), sorang dari Gombak (aku) & 2orang dari Klang (Nughol & ehem-ehem)




pergi ikot Kuala Selangor. singgah Menara Condong. melawat adakah masih condong atau da dimakan dek anai-anai. pastu pegi kedai "Mastan Ghani" bajet dapat makan cendol+pasembor+mi kari lazat. tapi kecewa. da tutup kot kedai dia. sampai Lumut. naik feri ikut Marina Island. 

sampai sana duk rehat kejap tido sejam dua. pastu, harusla mandi manda kan. pastu, naek bot RM15 sorang. pakej jalan Pulau, snorkelling, mandi kat Coral Island jap. then balek tu, abg bot tu boleh main gile drift bot bawa aku & nughol yg seringan kapas ni. rasa nak hempok ja.. eh, naek bot ni pun boleh tawar. RM15 X 5 = RM70berapakah diskaun yg aku peroleh ?
aku mabuk laut. tu pasal kena lentok-lentok cenggini. rasa cam tergelak sendiri tgok gambar gedik santai ni. da lama takde gambar lentok cenggini... ngeuuuuuuuuuuwww~

perjalanan kitorang lancar. naik ikut jeti Marina adalah sangat cool. tak perlu beratur panjang dan bersesak-sesakan. balek pegi makan ABC Lumut & shopping ikan bilis pastu, pegi rumah Maklang kawan aku. kawan aku pun tak sampai lagi rumah maklang dia tahun ni. aku da sampai. menumpang kasih Maklang orang lain. KAHKAH....

kesimpulannya : sangat hepi dapat holiday dgn sahabat lama walaupun sengsara pabila naik komuter penuh Hindu. duduk coach wanita ibarat duduk dalam tin sardin Marina. ok bai...



pssssssttttttt : FYI, kedai Mastan Ghani tu still tutup time baliknya tu. kepada pacik Mastan. sila jelaskan disini..aterrrr da kenapa kedai kamo tutup yopppp!

6 komen panas:

damha said...

wahhh bestnyer cik bib n kawan2 gi holiday kat pulau pangkoq....
dicini saya bg pihak pak cik mastan ghani ingin berikan sedikit penjelasan berhubung ttg kedai yg ditutup pada aritu....kerna utk pengetahuan cik bib n kawan2 ...secara kebetulan aritu saya dan pak cik mastan ghani juga gi bercuti bersama2 keluarganya kat pangkor...sebarang kesulitan yg dialami amatlah dikesali...he3333

yus zana said...

Subinier akak manakah?

Cik Bib said...

@damha : HAHA...kamo la pacik Mastan Ghani tu ya..?ishk..da kenapa la pegi bercuti sama tarikh dgn pelancong bercuti. pegi la hari rabu ke khamis laenkali..KEHKEH.

Cik Bib said...

@yus zana aka kaklong : haha..subinier buleh amek ikan bilis kat rumah mak. sekian saja...kehkeh.

muCux said...

cik bib
aku p pangkor xde pun snorkeling n bbq sagala bagai
huhuhuhuhu
jelas nie!

Cik Bib said...

@muCux : HAHA...ain. ko pegi sebulan sekali kat pangkor nun. memey la takde BBQ snorkelling bagai.hikssss~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...