30.1.12

Ustaz | Azhar | Idrus

Assalamualaikum w.b.t...........

bebaru ni aku rasa semua orang pun kenal dengan Ustaz Azhar Idrus ni. memula aku igt amenda dorang ni duk pung-pang-pung-pang citer sal UAI. aku mati-mati ingat UIA. Universiti Islam Antarabangsa. nampak sgt aku buta shortform kan. ntahpape...

da tuh baca punya baca. baru la aku paham UAI = Ustaz Azhar Idrus . semua orang kata ceramah ustaz ni bagus. Alhamdulillah la. sebab bukan senang nak buat kan hati orang ni tertarik dengan ceramah ni. so, aku pn rasa pendekatan macam ni bagus la UAI ni. cuma yang aku rasa macam sangat heran..

ni gambar UAI aku cilok kt googles.

da kenapa macam lain macam pula ada sesetengah kawan-kawan aku yang cam fanatik ke taksub ke hape. siap tulis kat FB setiap setengah jam ttg menda ni. pastu cakap menda maki hamun org lain pulak. walhal nak gtau dia nak tgok ceramah UAI ni..apekah ?

tkejot aku nengok perangainya. pelik...sindir-sindir kawan-kawan yg komen dia. carut-carut #$%^&*()_)(*&^%$%^&* sebab nak cakap kawan dia jahat takmo pegi tgok ceramah UAI tu. kot la kawan dia tu jaga mak saket ke ape. yg lagi lawaknya dia tak pegi pun masjid nun. dia nak nengok live streaming ja. kahkah...gebang dia punya la sakan. cam duk blakang UAI masa ceramah tu.


pssssssttttttt : buat baik tapayah menunjuk-nunjuk. daripada elok dapat pahala tak pasal-pasal tuka jadi sebaliknya. sama-samala kita perbaiki diri ya.

8 komen panas:

missSenget said...

ha'a...

malam td kan mcm srentak je ceramah tu ngn AJL..

ahh..org..macam2...huhuh..

Hany Anny said...

no komen...tp nak komen jugak. :p alaaa..yg bajet2 tu mmg ckp maki hamun,ntah pape tah..status islamic,tp ayat bawah2 die...aiyoooo! UAI semakin femes..bgos2.tp klantan die pekat sgt. tok pehe sebutir2 ambo. :p

yus zana said...

pembetulan ....UIA bkn kelate lor...dia ore ganu kiter.......

Cik Bib said...

@missSenget : HAAH....sama dgn AJL. tp boleh je tgok video streamingnya.

Cik Bib said...

@Hany Anny : hahaha...no komen menda ko tuh?haha...tu la UAI bagus ceramahnya. tp sesetengah org je yg cm terlebey suda...

ape-ape pn, sama-sama la perbaiki diri.

Cik Bib said...

@yus zana : HAHA...bukan ek? tp sy tak cakap pn dia org klate. ani la ambo bagai. muahahha...

mana-mana la tp yang penting sesama Islam.

damha said...

Assalamualaikum...wbhth....

Alhamdulillah dpt kita bertemu lg dipertemuan yg indah ini...syukur n slm pada junjungan nabi kita SAW..moga2 kita semua akan diberkati oleh Allah hendaknya...
kepada hadirin sekalian...
bacalah alquran walau pun sedikit tetapi berpanjangan amalan kita itu...n usahlah bersifat dengki mendengki n buruk sangka terhadap sesama kita..jalinkan ikatan ukhwah islamiah sesama kita mudahan kita semua akan ditempatkan dikalangan org2 yg soleh n solehah..
sekianlah saja tazkirah pendek drp saya...apa yg baik itu adalah dtg drp Allah..dan apa yg kurang baik itu adalah dtg drp kelemahan diri saya sendiri...he3333

Cik Bib said...

@damha : betul tu..hehe. yang buruk datangnya dari kita. yang baik itu datang dari Allah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...