4.1.12

masuk | sekolah | 2012

Assalamualaikum w.b.t.............


wah..hari ni pelajar-pelajar dah start masuk sekolah lepas da bercuti panjang. cikgu-cikgu pun sama. mesti macam-macam karenah datang sekolah masa awal tahun 2012.

comel tol bebudak ni. aku dulu comel cani la. huahua...

teringat pulak masa zaman aku skolah dulu. huahua...suka la nak flashback-flashback ni. dulu aku ngan adek-adek kan sekolah lebih kurang je. masa aku darjah 1. ayah aku sibuk uruskan adik aku yang tadika. maka, ayah aku wakilkan kakak aku je hantar aku pegi sekolah. sesungguhnya kakak adalah kakak. dan ayah adalah ayah. mana nak sama kan. tapik takpe la. sebab aku mmg mcm takde perasaan je 1st time masuk sekolah ke ape. aku bedal je.



kakak aku da hantar aku da bayar yuran ape. dia bla camtu je. aku rasa mcm erkkkkkk...? mcm mana nak uruskan diri kat skolah ni ? tapik tu pn aku terpk lepas kakak aku balek. da terlambat. mujur aku takde penyakit *berak/kencing dalam seluar*.  so, takde hal la spjg hari tu.

sebelum pegi skolah mak da bagi duit. siap bolot-bolot dalam tuala. supaya tak hilang. walhal dalam tu ada doploh sen. bawa bekal roti & air tapawer tinggi. maen kejar-kejar time rehat. tapawer tinggi pecah nanges. kaki berdarah dah tak pk...


credit to googles : cani la dulu botol air.


pppsssstttt : percayala...sesungguhnya zaman sekolah adalah zaman yang cool. perasaan ini hanya akan timbul apabila kita da bekerja. terlambat bukan ? huh~

6 komen panas:

muCux said...

teringat kau masa kat sekolah agama
bukan berhingus lagi hahahahaha

Cik Bib said...

@muCux : ko jangan nak teringat sangat. tetiber aku teringat ko. tudung skola agama singkat. kakaka..lawak kan ain ?hehe...

Anonymous said...

damha...
zaman sekolah dulu2 masa kecik mmg menjadi nostalgia...peristiwa2 lucu menjadi kenangan...suka duka menjadi sejarah....bawa bekal nasi dlm tupperware 4 segi n boto; air tinggi...n berbekalkan wang saku 30 sen...he3333

Cik Bib said...

@damha : banyak la jugak kamo blanja sampai 30 sen. .sy doploh sen ja..hiksss~

bawa bekal orang curik pulak. *nanges*

Anonymous said...

damha...
kalo awak nk tau saya la yg pinjam bekal bib tu...he3333

Cik Bib said...

@damha : saya igt lagi budak tu. sy dapat dia. sy sekeh dia dgn tupperware baru. huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...