18.1.12

entri | terpaksa

Assalamualaikum w.b.t..............



aku ada beberapa situasi dimana aku rasa macam ada sesuatu tak logik disitu. kenapa tak logik? mungkin pasal aku yang tak logik atau situasi tu yang tak logik. HAHA...cikidot~


SITUASI 1 :
ko ada kawan. dan dia layan kau macam lebih dari seorg kawan. tetibe pada suatu hari, dia dah bosan dengan kau. tetiber dia cakap dia da nak bertunang minggu depan/bulan depan. pastu dia cakap dia nak bertunang sebab  terpaksa , emak dia yang nak. bukan dia nak. 
persoalannya disini : kaitan dia nak bertunang tapi bukan dia yang nak. tapik emak dia.


SITUASI 2 :
ko ada BF. tetibe pada suatu hari, dia dah bosan dengan kau. dia pun bagi ko kad kawen. dia cakap dia  terpaksa  kawen minggu depan/bulan depan/tahun depan. pastu dia cakap. bukan dia nak kawen sbb sayang. tapi sebab pacik dia suruh kawen. dia  terpaksa . kalau tak, putus la hubungan ke"pakcik"an dalam institusi keluarga tersebut. KAHKAH....
persoalannya disini : hidup selama ni tak kenal pacik. nak kawen tetibe salahkan pakcik.


SITUASI 3 :
BF ko tadi da selamat bertunang dan kawen dengan jayanya dalam ke terpaksa an. tetiber, dia kol kau lalu cerita menda buruk-buruk cakap dia tak sayang bini dia. tapik bini dia dalam pantang. baru bersalin anak pertama. sungguh  terpaksa  disitu. 
persoalannya disini : buruk-buruk isteri dikatanya..melahirkan juga zuriatnya.


SITUASI 4 :
BF ko tadi masih memujuk rayu mengatakan dia tak bahgia. sebab dia tak cintakan isteri dia. lepas tu siap cakap anak da 2-3-4-5orang ni. tapik kami tak bahgia dan terpaksa.
persoalannya disini : kebahagian macam mana yang dicari setelah memiliki semuanya?



psssttttttttttt : ini entri penuh keterpaksaan dimana aku rasa kadangkala tak logik untuk digunapakai. tapik mungkin ada betulnya. HAHA....logik ka ?


4 komen panas:

missSenget said...

bf ko bgtau nk bertunang ke bib..?



tapi situasi kt atas mmg bole buat haku hangin laa bib..

Cik Bib said...

@missSenget : chait..takde kena mengena dengan aku. ini cerita yang aku nampak bebaru ni.

ko jangan nak hangin sangat ya.

Anonymous said...

damha...
wahhh dah masuk bab bertunang nampak...he3333..mungkin x lama lg akan jadi kenyataan....

terpaksa boleh diibarat sbg satu keadaan dimana seseorang itu mesti melakukan tanpa kerelaan hatinya...ia adalah sbg satu jln keluar utk menyelesaikan satu2 masalah...

spt kata hattan dlm lagunya...
dalam keterpaksaan kau melangkah pergi..namun sempat jua kau menoleh ku disini...he333

Cik Bib said...

@damha : yer..betol tu. doakan saya dipertemukan dgn lelaki yg baik ya. hiksss...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...