16.12.11

risau | risau | risau

Assalamualaikum w.b.t.....


oh lately banyak menda merisaukan.  macam biasa pegi keje balek keje. macam-macam boleh jadi. pintu kereta lupa nak tutup la ape. cis...bebaru ni ada menda yang lagi wat aku rasa sangat risau-risau-dan-risau. 

semalam..ada post sumting kat FB. ramai yang duk tanya menda nye? KEHKEH....


so, esok yang dimaksudkan adalah HARI INI. so, berjaya ke tidak aku mengubahnya ? JAWAPANNYA...........................
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

YA.......ALHAMDULILLAH. BERJAYA..!!!!!!


 dari SUKA TIDUR LEPAS SUBUH ------------> JGN TIDOR LEPAS SOLAT SUBUH.

aku tau ramai orang kat luar sana yang memang da amalkan gaya sihat macam ni tapi aku ni kemaen la liat tidak terperi. pasni, aku nak jadi suri rumah yang baik sebelum pegi kerja dan jadi seorang pekerja yang dedikasi walopun kerja kita tak dihargai.

besarkan tanggungjawab WANITA ini ? ecececeh..wanita terus tau! cakap ngalahkan orang ada laki dengan 8orang anak. tapik ekceli aku ada makayah yang dah pun usianya separuh abad. yang mana aku rasa cam tak logik kalau nak biarkan mereka buat kerja-kerja rumah.

semalam mak jatuh lagi depan bilik air sebab kaki tak kuat da tapi nak duk bawa baldi berisi baju. ehm..sangat rasa bersalah. so, mak tapayah buat kerja lagi lepas ni. i can handle it successfully. esok-lusa kan i nak kawen. KEHKEH #kata-kata itu adalah suatu doa#

MOGA EMAK CEPAT SIHAT DAN CERIA. I YOU. 

psssssssttttttttt : moga makabah sentiasa diberi kesejahteraan yang baik. anak mana yang tak sayangkan makayah mereka melainkan anak derhaka. 


4 komen panas:

damha said...

slm cik bib....

dlm hidup ini kita perlukan perubahan...dari yg baik kepada yg lebih baik lg...spt kata pepatah semoga hari ini lebih baik drp hari semalam...kita perlukan satu anjakan paragdigma yg berkesan utk mengawal diri kita dlm apa jua tindakan yg kita lakukan dlm satu2 hal....spt yg cik bib rasa yg ibu semakin hari semakin uzur...mereka x henti2 membuat kerja rumah drp kita lahir hinggalah sehingga kita besar panjang n mempunyai kerjaya sendiri...segala pengorbanan yg mereka lakukan disepanjang hidup mereka sepatutnya bila kita dah dewasa n tahu menilai erti kehidupan kita hendaklah meringankan sedikit bebanan yg mereka tanggung itu...ini juga pesanan utk diri saya sendiri n jua utk sesiapa jua yg membaca entri ini...ceriakan n bahgiakan ibuayah kita selagi hayat mereka masih ada...semoga kita semua termasuk dlm golongan mereka yg menghargai jasa pengorbanan ibuayah....dan mendapat keberkatan n keredhoaan ilahi..amin.....

Cik Bib said...

@damha : erkkk...okeh.okeh.makasih untuk komen yang begitu panjang lebar.hiksss....

Wen said...

owh ngam sangat la tu nak berubah sian makcik dngn pakcik tu bib

Cik Bib said...

@Wen : HAHA...da aku berubah. boleh pulak mesin basuh rosak. da spoil mood rajen aku wen.hahahha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...