23.12.11

PMR | 2011 | terbaik

Assalamualaikum w.b.t............



PUTRAJAYA 22 Dis. - Pencapaian calon Penilaian Menengah Rendah (PMR) 2011 secara keseluruhannya dalam 17 mata pelajaran adalah yang terbaik dalam tempoh empat tahun berdasarkan Gred Purata Nasional (GPN) iaitu 2.71.

Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Seri Abdul Ghafar Mahmud berkata, keputusan pada tahun ini didapati lebih baik daripada tahun lepas

  • Seramai 34,271 daripada 441,137 calon yang menduduki peperiksaan pada tahun ini mendapat gred A dalam semua mata pelajaran berbanding 30,863 pada 2010. Berlaku peningkatan sebanyak 0.75 peratus di sini.
  • “Bilangan calon yang mendapat gred E dalam semua mata pelajaran pula menurun daripada 386 orang pada 2010 kepada 346 tahun ini,” katanya pada sidang akhbar Pengumuman Keputusan PMR di sini hari ini.
  • “Calon bandar yang mendapat semua A meningkat kepada 26,189 berbanding 24,084 orang tahun lepas,” katanya.
  • “Namun pada keseluruhannya pencapaian calon bandar adalah lebih baik daripada calon luar bandar,” katanya.
  • Sementara itu, beliau berkata, seramai 12 daripada 1,370 calon berkeperluan khas berjaya memperoleh A dalam semua mata pelajaran pada tahun ini berbanding lima orang pada tahun lepas.

----------------------------------------------------------------------------

bebudak sekarang kemaen bijak bestari kan. PMR dulu aku dapat separuh je A. dorang sekarang maen semuanya A. banyak mkn McD pun hebat-hebat belaka. TAHNIAH!

yang aku tahu setakat ni..adek ChikebumBuzz dapat 9A. jiran aku, Cik Sal&Pacik Dol anaknya dapat 8A. tak ke semuanya straight A tu ? dahsyat sungguh...tapik lagi sorang aku tertanya-tanya, anak angkat bos dapat berapa la kan ? 1A dapat 5K weh..


6 komen panas:

Chikebum Buzz said...

Tu lah kan . ..pelik la ..budak2 sekarang ni mcm dah 'kurang pandan' mcm zaman akak dulu ...straight 18A ..skg 9A / 8A ...isk ...tp diorang ni mcm mane eh .... boleh dapat semua A .. errrr..( aku pun pelik mcm mane adik aku leh dapat straight A ...padahal main PS2 je kat umah tu nak exam ..) hehhe .. ni mesti genius ikut kakak dia .. kakaka ..

Zam Spyder said...

anak angkat boss? hahaha.. ghenti la yobb..

btw, bdk2 skg makin bijak sbb pendedahan persekitarannya juga. dunia serba canggih zaman IT internet iPhone 4s Samsung Galaxy Tab semua dihujung jari.

tp xsemua akan berjaya. hanya mereka yg betul2 bertuah saja. tahniah pada adik2 yg berjaya dlm PMR.
sekian terima kasih.

damha said...

setelah saya menganalisis n membuat kajian yg mendalam saya dapati fakta2 PMR 2011 yg dikemukakan oleh cik bib dalam rencana ini adalah didapati benar...tahniah saya ucapkan...nanti saya akan mengkaji pula apakah fakta2 yg nk cik bib kemukakan dlm SPM pula....he3333

Cik Bib said...

@chikebumbuzz : hahaha...menda akak ngarut n carut ni?hamboi...suka sgt wat entri kt komen blog sy tau....choi!

Tapik....akak genius ke minus ek?sy konpius.wakakaka...

Cik Bib said...

@zam spyder : uik..ni lg sorg ni.jadahnye iphone la bagai.tu lg wat dorg menjadi alpa dan lalai dlm pelajaran adelah....cthnye,kita boleh lihat kt anak bos.kekeke....

Cik Bib said...

@damha : da kenapa pulak kamo analisis entri blog sy?aiyak.....*pengsan*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...