29.12.11

jom | kira | BMI

Assalamualaikum w.b.t...................


bebaru ni aku baru rasa pentingnya BMI dalam kehidupan seharian bagi memastikan kita ada dalam keadaan sihat dan cergas. kekekeke..taboleh bla macam topik KECERGASAN PAGI!


hah...so, korang guna la menda kat atas ni untuk kira BMI korang sama ada korang ideal ke atau kurang ke atau terlebih obesiti pulak. hehehe...lepas ni sama-sama kita menjaganya ya. #peringatan untuk diri sendiri#

dan cara korang kira BMI pulak. sila guna formula kat bawah ni ya.



psssssstttttttttttt : jaga la kesihatan ya. selalu-selalu la bersenam. jangan duk layan FB & BLOG aje. mata cepat rosak. entri kali ni sangat berunsur kesihatan. harap maap ya. HAHA....

4 komen panas:

Mohd Azrul Aziim said...

Sebenarnya BMI ni dah accurrate sgt. Better guna body composition

Cik Bib said...

@ Mohd Azrul Aziim : erk..yeke?okeh..okeh.. nnti cari pasal body composition lak. tapi SPA masih guna BMI. cane ?hehe..

damha said...

BMI adalah satu kaedah dlm pegukuran berat badan seseorang samada ideal ataupun tidak.....utk mendapatkan berat badan yg ideal kita digalakan utk mengamalkan pemakanan yg seimbang mengikut susunan piramid (bukan piramid kat Mesir tau...)n mengamalkan senaman selama 20 minit setiap hari...tapi utk menambah berat badan jgn pula kita mengangkat berat mcm heavyweight tu....he3333

Wen said...

Bib... ko nye berape? chaietttt hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...