15.10.11

zafirah | hai | zafirah

Assalamualaikum w.b.t....

minggu ni macam biasa sabtu ahad, kanak-kanak memenuhi ruang kat rumah aku. mula la macam-macam hal dorang mulakan. daripada bergaduh, berebut dan banyak la. tetiber budak kecik sorang ni boleh pulak bersuara dengan penuh sungguh-sungguh.

zafirah : ATAM...kakak tak sayang UCU da la.
AKU : haish...kenapa pulak da?
zafirah : ucu ada cakap sesuatu perkara yang tak baik tadi.
AKU : aik...ucu ckp perkara yang tak baik menda nya ?
zafirah : ucu marah kakak cakap perkara tak baik.
AKU : kakak buat ape sampai ucu marah tu ?
zafirah : tak tahu. kakak tak ada buat apa-apa salah pun tapi ucu marah dan cakap sesuatu yang tak baik.
AKU : ucu cakap apa perkara yang tak baik tu ?
zafirah : sambil berbisik-bisik kat aku sebab nak bagitau perkara yang tak baik tu. ucu cakap "AKU" atam. kakak tak sayang ucu da. ACIK tu baik kan atam. tak marah kakak pun.
AKU : erkkkkkkkkkkkk ?!@#$%^&*&^^%$#@  *BLURRRRRR*



* ATAM = aku la kan.
* ACIK = adek bawah aku @atun.
* UCU = adek bongsu aku @ani.


pssssttttt  : nampak tak kemaen sopan anak buah aku tu sampai perkataan AKU dikatakan sesuatu perkara yang tak baik. siapa makcik dia ni ? mesti sopan orangnya (refer to aku). HAHA..


14 komen panas:

fiezah91 said...

erksss. la, perkataan "aku" tu tak baik ek.adeyyyy.

lepas ni nak guna saya awak dengan ko la bib. hahaha

Nora Shahaira said...

comey...comey..budak tu dah ada nilai murni..teruskan didikan yg baik..mcm anak akak dia lelaki..dah mula nak mengganas

nohfee said...

my name is zafirah, too!
hehe

Cik Bib said...

@fiezah91 : aku rasa tu ok lagik. leh lagi kau aku dgn aku.

tu blog ko nama nya da tentu2 tajuknya AKU. sila tuka. kalau tak. ko da cakap sesuatu yang tak baik.HAHA...

Cik Bib said...

@Nora Shahaira : haah kak.. ingatkan amenda la dia nak cakap "sesuatu perkara yang tak baik tu". wat suspen je. HAHAHAHA.....

Cik Bib said...

@nohfee : awak pon nama zafirah? patut la comel orangnya macam budak zafirah dalam gambar ni hah. macam-macam hal.HEHE...

tricksrex said...

Ok kata la saya type komen sblm ni da ilang kan?ciss sabo je la

Cik Bib said...

erk..uik trex,bila masa ko komen?xde pon.msti ko komen tp xsubmit kan.chait...hikhik.

Gayahspears said...

nk cubit pp dia boleh x yunk??? huhu

Cik Bib said...

@Gayahspears : nak cubit? sila..sila..sila...

damha said...

menggamatkan juga ye kisah zafirah ttg atam acik n ucu tu...tapi percayalah kakak...semua org tetap sayang kan kakak...

Cik Bib said...

@damha : HAHA...betul tu. semua org sayang zafirah. haha...

Hany Anny said...

aku cakap AKU ke KAU? ko nih..ri tu cite len. cett! fira oh fira...bile mase la ucu ckp AKU kat kakak..ucu cakap kat atam ko n acik ko ade la.hahaha. ;D x pasal jd isu di sini.muahahaha.

Cik Bib said...

hany : haha...sila menjaga kata2 anda depan dak kakak. Tak pasal-pasal dia wat lawak mcm ni.heh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...