7.9.11

sila | bersangka | baik

salam..

entri ni adalah rikues dari ChikebumBuzz..aku selalu nasihatkan dia supaya bersangka baik. kerana hati yang putih dan bersih. sukar dicari *refer to iklan sabun pencuci yg ada budak selamatkan kucing balek sekolah tu...hah. iklan tu la..*
al-maklum la aku kan retis. siap boleh rikues² entri plak kan kat blog aku.

korang tak caya la tu kan aku ni retis? tu aku malas. certengok gambar aku dengan penyanyi Aisyah ni. hah...time ni aku baru balek rekod lagu raya Pulanglah dengan dia. rileks je ktrg lepak sama sambil makan KFC duk sembang pasal gosip terbaru aku yg kuar dalam Melodi minggu lepas, ala...gosip dengan Fahrin Ahmad tu. kitorang kawan je. takde pape hubungan intim lagi setakat ni.



bukan senang yer adek² - kakak² - macik² - pacik²  jadi manusia femes.
bila semua memerhati tiap gerak-geri kita. sampaikan.....

kalau kita beli tepon baru, kita akan dicop...banyak duit kau. kipas bos la tu.
bersangka baik : cantik tepon kau. kerja rajin dapat merasa pakai tepon mahal.

kalau kita beli laptop baru, mana dia ni dapat duit bebanyak yer senah?
bersangka baik : mahal laptop ni. msti ko keje kuat nak beli laptop ni kan.
kalau kita naek gaji...orang akan cakap. makan gaji buta-keje senang² naek gaji.
bersangka baik : dia kerja pagi-petang-siang-malam...mmg patut la naek gajinya.

kalau kita mintak claim..org cakap. duit berjuta dlm bank pon nak claim.
bersangka baik : guna duit sendiri dulu. nanti claim, boleh buat beli susu anak.
beli kereta..akan ada cakap, duit dia banyak. tak abes makan pon salemah uik.
bersangka baik : dia rajen kerja..da dapat pakai kereta hah..untungla.


hah...ini la maksud aku mcm mana kita nak buat utk manusia terus ada sifat mahmudah seperti bersangka baik. sebab dari sifat ni la akan membuatkan kita jauh dari PHD (prasan+hasad+dengki) dan fitnah sana-sini. betol......


pssssttttt  :  walopun aku mmg bukan retis. tapik nampak tak betapa mantap lakonan aku spt di atas? so, lepas ni korang jgn tkejot la aku berlakon dlm filem terbaru yusof haslam. okbai!


12 komen panas:

missSenget said...

koya makcik ni pagi2..


hahahaha...


retis, nak signnnnN~~

Chikebum Buzz said...

yer kau memang layak berlakon dibawah arahan pakcik usop ...haha .. ahhhhhHH ...kau ajak akak bersangka baik .??? bukankah yg buruk itu datangnyer dari kau dan yg baik dari akak ? ? =P

ui ui .. koya ko pepagi nie ...
koya tu ape??? i org kl ..i x faham koya2 nie ... hhehehe mengade la kan ..padahal dok ceruk kg mane ntah ..=P

ok bai !

tricksrex said...

fuh
retis kasik ceramah sudahhh

nak signnnnn

Zam Spyder said...

biasela mulut org. sy pun ada kene gak cume sy ni jenis diamkan saja.

btw cik bib, i like this entry.. =)

damha said...

wahhh cik bib dah jadi artis le....
saya bersangka baik tau...he333*_*

Cik Mira said...

amboi retis gitu. ok mari bersangka baik kak bib nk buat album kompilasi raya bersama aisyah. ok komen tah pape. slamt hari raya kakak!

Cik Bib said...

@missSenget : erkkk?koya kenapa pulak?aduh..aku share pglmn jadi retis ni weh..

Cik Bib said...

@Chikebum Buzz : kenapakah kakak suka mencemarkan komen entri sy dgn carutan ni?HAHA...

kak...org KL ke?bukan orang KUALA?cetttt....

sila ingat pesanan saya..sila bersangka baik. TAHU ?

Cik Bib said...

@tricksrex : trex...bila masa aku bg ceramah lak? nak sign aku ke weh?

ko dtg beraya uma aku la weh. nnti aku sign kt siku kau..heh.

Cik Bib said...

@Zam Spyder : erkk...hehe. kamo pun ada kena jugak ya? ya la...kamo kan femes. aummmmmmm...

takpe la ya en nizam, marila kte sama-sama bersangka baik.

Cik Bib said...

@damha : bagusla kamo bersangka baik. moga-moga org pn sntiasa bersangka baik dgn kamo ya...

Cik Bib said...

@Cik Mira : mira...lama tak nampak n kalau nampak. takmo pun tegur akak. *opppppppssss....sila bersangka baik. yer..mira busy...*

haah...nantikan album kompilasi raya akak dgn Aisyah. dapatkan di pasaran.oh hentikan lakonan ini..cettt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...