13.9.11

makan | puasa | makan

salam...

masih dalam bulan Syawal yang berwarna warni ( nampak baju raya orang )
lepas tuh tak ada la keje laen sejak lepas Ramadhan - MAKAN-MAKAN-MAKAN.
so, bagi mengawalnya, mari kita berpuasa qada' dan juga sunat ya. hihihihi...
ala...takde la makan ape sangat pon. makan ringan-ringan je. 

pagi-lunch : tak henti-henti duk kunyah kuih raya yang dibawa ke opis.
1 p.m : lunch makan jauh siket tempat yang banyak pilihan nasi-lauk-pauknye.


2 p.m : supplier aku datang hantar piza 2 kotak weh jek aku. aku tibai 2 slice.


3 p.m : Restoran Mamam opis aku wat test-masakan untuk event Raya. makan pulak lemang +rendang ayam+rendang daging. sampai aku da hilang deria rasa.  Nak Muntah!!



psssstttt : tu dia makanan ringan yang aku maksudkan. ringan bukan...? yang beratnya aku. yer...berat dan semaken berat. 

** credit pictures : amek dari googles. ya ampun ya maen ciplak-ciplak. ekekekeke....

4 komen panas:

damha said...

demi utk kesihatan ...pengawalan makanan adalah penting dlm sajian seharian ...kalori hendaklah seimbang dgn keperluan kita...jgn manjakan perut anda...he333

Cik Bib said...

@damha (bukan nama sbenar) : hahaha....aduh. dia boleh buat iklan pulak kat sini. chait cetttt....

yela...puasa ni tau. heh..

damha said...

@damha(nama pena)....he333..ini iklan prabayar...huhuhu

Cik Bib said...

@damha : bukan iklan prabayar.iklan tak berbayar boleh la...hehehe.

*jgn lupa klik iklan nuffnang tu ya..makasih.*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...