1.8.11

ramadhan | ya | ramadhan

salam...

syukur dan terima kasih Tuhan kerana memberi peluang dan juga kesempatan bagi menemui sekali lagi Ramadhan pada tahun ini. 
semoga dengan peluang yang diberikan ini aku akan menggunakannya dgn sebaik-baiknya. InsyaAllah.



PUASA : menahan diri daripada makan dan minum serta segala perbuatan yang boleh membatalkan puasa, mulai dari terbit fajar sehinggalah terbenam matahari.

sunat berbuka makan kurma, ikut sunnah Nabi


selamat menjalani ibadah di Bulan Ramadhan.
PUASA PADA SIANG HARI  & SEMBAHYANG TARAWIH PADA MALAM HARINYA.


bukan meraikan bulan puasa dengan ...........
MEMBAZIR DI BAZAR RAMADHAN SIANG HARI & MAIN MERCUN DI MALAM HARI.


psssstttt : sila menghormati orang yang berpuasa kalau in-case korang taboleh puasa ke takmau puasa ke. sebab ianya kelihatan biadap dan bagai minta penampar. sekian.


8 komen panas:

missSenget said...

selamat berposa cik bib..

ko jgn tampar org tu..

die nak uji ko je tuuuu....

ZaNa aDieyZa said...

selamat berpuasa.. semoga Ramadhan kali ni lebih sempurna & bermakna untuk kita semua..

p/s: nice blog! keep blogging..

Chikebum Buzz said...

Insyaallah ..same2 la kiter banyakkan ibadat di bulan yg mulia nie dan menghindarkan perkara2 yg lagha .. =)

dak kecik comel said...

selamat berpuasa wahai cik bib lawa..

weh, jan la tampar aku.aku tak makan depan ko punya waktu puasa mahupun dah berbuka. ehehehe :)

Cik Bib said...

@senget : aku cakap bagai mnta penampar...org tu uji aku ek?haha...uji diri sndri suda.jgn nk uji org sgt..

Cik Bib said...

@zana adieyza : thanks drop komen sini.selamat berpuasa ya...sama2 kte menjalani ibadah ya zana.

Cik Bib said...

@chikebumbuzz : kakak...selamat berpuasa ya.nanti kte berbuka sama2 ya kakak.akak nak blanja sauna skali kan?

Cik Bib said...

dak kecik : takpe...aku xtampar kau. Aku bg kau pluang makan nasi.huahua...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...