2.8.11

hari | pertama | puasa

salam..

Alhamdulillah hari ni da selesai puasa sehari.
hari ni jugak aku da datang lambat lima minit.
ala bos...lima minit je terlambat. jangan la gaji lambat lima hari ek..

hari pertama puasa ternampak menda Xbest tapik ada 2 sudut pandangan disini.

SITUASI : aku ngah drive baek punya. japg mamat depan aku pakai kete cam HILUX tu. kereta dia bertentang aku tapik kitorang nak masuk kat sempang yang sama. so, aku kan gentlewomen. aku bg dia jalan dulu..lepas tu depan siket boleh lak dia buang plastik macam dia lepas makan kepok lekor ke cucur udang ape siap ada sos plastik tersebut....


sudut POSITIF : aku rasa tu sampah kelmarin. dia baru nak buang hari ni kat luar tingkap. takpon anak dia beli sate ikan kat sekolah tghri td. dia tlg buangkan. perhapsss!

sudut NEGATIF : weh..siap ada sos weh. pastu motif buang sampah ikot tingkap apekah ? kalau dia buang menda laen takpe..ni bungkusan makanan. tapik takpela at least dia tak merokok sembur2 kat muka aku. memang mendapat pelempang la gamaknya.


psssssttttt : berbuka Nasi Lemak panas-panas disamping keluarga semua amatlah damai ok. tak caya sila cuba lagi sampai rasa damai. ekekekeke...

4 komen panas:

Chikebum Buzz said...

hehehe yer berbuka dengan keluarga memang lah sangat damai ..lagi2 kalau dalam keluarga tersebut cume ada 2 org ..haha ..

pssttt : buang yg sudut negative ..amik sudut positif saje .. heh!

ZaNa aDieyZa said...

selamat berpuasa..

dapat berbuka dgn family mmg best kan!!

Cik Bib said...

haha...akak ni kan dua org pn kalau namanya keluarga. InsyaAllah leh rasa kedamaiannya.

Cik Bib said...

zana : haah...tol tu.ala..zana lg best berbuka ngan cik abg tersayang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...