9.7.11

sila | bersyukur | bersatu

salam....

aku nak cakap pasal  PERHIMPUNAN HARAM tapi bertajuk BERSIH!
macam-macam reaksi komen status dan pelbagai la kan pasal ni.
ada yang sokong beriyer macam dia la yang merdekakan negara.
dan kebanyakannya marah sebab tindakan perhimpunan ni yang menyusahkan.
dan tak kurang juga yang menyalahkan pihak berkuasa sbb buat sekatan jalanraya. ape-ape pon pendapat masing-masing. nak berdemonstrasi boleh saja.cuma jaga la batas-batasnya. buat kat stadium tu da cantek sangat tu. jangan cakap nak berhimpun. nak maen bola pon boleh..HEHE~


korang tau ape kesannya menda-menda cenggini ? meh aku habaq mai..

  • korang akan buat KOTOR sebab buang sampah merata-rata kalo da himpun reramai nanti korang minum air mineral korang campak je.so, plis jgn buang sampah merata.
  • korang akan buang masa. penyakit pon datang. ada yg hahhhh....semputtt!
  • korang akan menakutkan pelancong yang datang Malaysia nak pegi KLCC suma.
  • korang da menjejaskan ekonomi negara sbb pelancong takot nak datang Malaysia.
  • korang da merosakkan majlis @ kenduri kawen. maybe takde orang datang sebab jalan banyak tutup @ ramai yang tanak keluar memana @ ada yang sesat barat. 
  • korang da menyebabkan jalan tutup dan jalan jem kalau buat di lokasi tak bersesuaian. kalo ada orang saket. ambulans takleh lalu tak ke da membahayakan nyawa orang ramai? ishk3x....
  • korang da merugikan ramai pihak terutama peniaga yang terlibat di lokasi tempat korang nak berhimpun tu. sebab tak pasal-pasal kena tutup kedai. rugi da deme..
  • lastly, BERSIH korang takde la BERSIH mana pon kalau tak kena gayanya.fikirkan..

masing-masing nak tunjuk lagak semacam mereka la pejuang kemerdekaan negara. sedang negara lain seronok nak buat liputan ttg kealpaan perpaduan rakyat Malaysia.
sedih tengok keadaan macam ni. masing-masing buat tindakan bukan untuk kebaikan semua orang tapi semua bertindak untuk kepentingan diri sendiri.


psssstttt : korang nak ke negara kite hilang perpaduan jadik macam negara-negara lain yang mana hidup tiada merasa aman dan makmur? itu saja...okthanksbye!



2 komen panas:

dak kecik comel said...

aku xnk komen apa2 sbb aku malas.sekian mekaceh

Cik Bib said...

dak kecik comel : aku lupa tuk buang function entri ni xallowed komen.haha...neway,ko da komen pon.tq..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...