13.6.11

kesian | hati | ini

salam...

ape kabar hati-hati kamo diluar sana? baik? atau dah rosak terus akibat asap rokok atau asap ketapi Mumbai ? ishk3x...neway, sayangila hati korang dan hati orang laen ya. lagu nasyid ni buat hati aku tacing...baca lirik ni mmg tak tacing la kan. sila dengar lagu sekali. cikidot~

SUBHANALLAH... sila jangan rosakkan hati ini.

SAUJANA - SUCI SEKEPING HATI

Sekeping hati dibawa berlari
Jauh melalui jalanan sepi
Jalan kebenaran indah terbentang
Di depan matamu para pejuang

Tapi jalan kebenaran
Tak akan selamanya sunyi
Ada ujian yang datang melanda
Ada perangkap menunggu mangsa

Akan kuatkah kaki yang melangkah
Bila disapa duri yang menanti
Akan kaburkah mata yang meratap
Pada debu yang pastikan hinggap

Mengharap senang dalam berjuang
Bagai merindu rembulan di tengah siang
Jalannya tak seindah sentuhan mata
Pangkalnya jauh hujungnya belum tiba


pssttt : maap yer hati sebab seringkali sakit-disakiti-menyakiti. akan hadir satu hari nanti penawar untuk segala kesakitan ini. insyaAllah...

14 komen panas:

muCux said...

sedey~ nagis sambil tekup muka ngan bataL huhuhuhuhu

Cik Bib said...

@mucux : erk..da kenapa ko nanges? aku suh tacing je. jgn nanges..ishk!!

kerna hati ini...telah dilukai ( ayat saie ni. HAHA..)

muCux said...

x dpt aku tahan air mata yg berguguran ini setelah membaca entry kamo huhuhuh
saie sedang "indahnya percintaan" apa dier taw pasal "hati ini telah dilukai"

Cik Bib said...

@mucux : HAHA...aduh. ko jgn berguguran la ape sangat. nyampa lak aku baca..cis!

saie tak layan komen kte ni. kompem dia tak perasan.ye ah..dia kan da jpe cinta hingga hujung nyawa.heh!

nohfee said...

hati... ni baru real hati...! real punya hati pecah (heart break). kih3.
btw,
sngt suka lagu ni!!!

Cik Bib said...

@nohfee : tu la pasal...hikhik.

sekeping hati dibawa berlari (joging)
HAHAHA...

missSenget said...

hati-hati dengan hati...

alaa..tb2 teringat zaman skola2 dgr lagu ni..

Cik Bib said...

@senget : tol tu..sila berhati-hati di jalanraya juga.

apesal ko teringat zaman skola la? ala..masuk kumpulan nasyid skola ah tu kan?HIKHIK...

Gayahspears said...

woi pesal sentap ini..
aku tak makan hati, aku makan ikan pekasam..yumyum..sedap..hahahah


cakkcakk senyum skit,ha..muka ada sinyum >_<

Cik Bib said...

gayah : aku tak gheti la mkn ikan pekasam.hikhik....

senyum la ni. senyum aku kan seindah suria..hehehe.

Aril Lanang said...

miss senget berfalasafah...haha...goreng pedas pun sodap hati tu..

Cik Bib said...

@aril lanang : mis senget mmg cenggitu. suka bermadah pujangga.hehehe...

damha said...

sekeping hati yg suci...
tersemai di lubuk hati...
menyinari sebuah kegelapan...
menuju kearah kebahgiaan...
jiwa yg bersemi...
meraut wajahmu yg ayu...
bisa mengungkap nostalgia indah...
menjadi kenangan yg syahdu...

he333

nukilan rasa damha....

Cik Bib said...

@damha : huuhuu...kemaen lg dak damha ni. huhuhu......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...