24.5.11

halal | ke | haram ?

salam...

kebelakangan ni banyak nau aku nengok orang post pasal makanan kat situ tak halal la, kat sini ada minyak babi la. pastu takde sijil dari JAKIM la. bla..bla..bla..banyak weh~

bebaru ni kecoh tentang Meatball kat IKEA tu pon salah satu premis yang tak pernah dapat kelulusan sijil HALAL JAKIM . siap nak kena samak la peralatan kat sana..errrrkk? mujur aku ni cam batak siket sebab tak pernah makan kat situ tapi pada yang da pernah ter'bedal'  20-30 bijik meatball tu. korang pon tatau kan menda tu macam tu. harap lepas ni lebih berhati-hati.

susahkan sekarang ni, sampai da tatau mana satu makanan HALAL.mana satu haram. mulai sekarang, aku akan belaja masak (tetiber semangat waja) sebab masakan home made je la yang leh dipercayai kualiti nyer kan?..pendek kata, makan jangan sebarang makan weh. cakap jangan sebarangan cakap..errrkkkkk, ape kaitan?

tengok dah macam lazat berkrim disukai ramai.
 
oleh itu, marila kita cekidaut menda-menda camni untuk meyakinkan kita dalam memilih makanan. sila pergi kat link ni dan explore menda makanan yang mendapat sijil HALAL dan sebaliknya.



semoga makanan yang kita makan datang dari sumber yang halal kerana ia akan menjadi darah daging. dan darah daging mampu memberi kesan pada hati. maka, berhati-hati la ya...

psssttt : naseb baek la aku tak gemarkan meatball.kalo tak, sure aku da bedal dulu.hiks...masakan emak kita juga yang terbaek dan HALAL. "mak..nak makan!"....

4 komen panas:

dak comel said...

haha.. g blaja msk ye cikbib! pastu g keja bwk bekal :D

Cik Bib said...

@dak comel : HAHA...yela.yela.aku g blaja makan nanti.eh silap..blaja masak.KEHKEH....

Chikebum Buzz said...

ah tgk meatball itu saje dah nampak mcm haram .hahaha ..aku x suke meatball ...!

Cik Bib said...

@chikebumbuzz : HAHA...ye ker?aduh..lajunye akak ckp tgok meatball tu da tau haram.KEHKEH..

saya punya la kaber-kaber..ceeettt!
saya pon tak suka..yeuuuuuwww~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...