16.4.11

jangan | macam | ni

Assalamualaikum w.b.t...............

semalam aku sembang-sembang punya sembang kan.
tetiber aku pegi memandai je tanya kat @someone tu dgn nada lawak je ah.

Q : ko da sembahyang isyak weh? ( *kejadah tanya soklan camni? * )
A : ehm...aduh.susah nak jawab soklan ko tanya ni...heh.

Q: da kenapa pulak ? aku tanya dalam bahasa Arab ke? tapik takpe..saja tanya.
A : errrrm...ko nak aku jawab dengan jujur ke dengan sambel lalo je?

Q : errrk...tapayah jawab pon takpe. aku tatau pesal tetibe aku tanya camtu. =)
A : ah kau..tak ah, sbenarnya aku da lama tak sembahyang.

Q : ooohhh....apesal ? ko datang bulan sepanjang tahun ke weh? (walhal lelaki)
A : tak ah...aku taknak jawab soalan ko tu. bia aku simpan sendiri dalam hati aku apesal aku tak sembahyang. mungkin sebab banyak kekecewaan aku hadapi membuatkan aku da lama tak sujud kepadaNya.
( *astaghfirullah al-azim...tkejot aku dengar jawapan camni )

Q : errrkkk...kenapa sampai macam tu? ehhmmm...tabaek la macam tu.
A : ehmm..bia la satu hari nanti aku akan kembali sujud kepadaNya.

Q : ????...ok. aku doakan semoga terbuka pintu hati ko tu untuk sujud kepadaNya selagi jasad kita dikandung badan. wah peribahasa tak tinggal..heh!
A : aah...makasih. aku sedang dalam proses untuk ke arah itu la..

Q : ko taboleh ok camtu.nasehat aku la kan..BLA>>>BLA>>>BLA>>> 
(*aku nasehat sedas dua cam ala-ala setazah sbb aku takposhati dgn jwpn dia*) 
terpulang ah dia nak dgr ke tak..

sedihnya..kenapa masih ada lagi orang yang berfikiran sempit macam ni ? aku ingat aku la orang paling kecewa dan bla bla bla..tapik ada orang yang lagi kecewa sampai camtu sekali. semoga pintu hati dia terbuka dan diberi petunjuk oleh Allah S.W.T.

pssssssttttt : siapalah kita untuk menyalahkanNya dalam setiap kekecewaan yang kita hadapi. sesusah mana pon kita hadapi kekecewaan itu.itu semua pasti ada hikmahnya KERANA ........

"sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah S.W.T dan yang buruk itu datangnya dari diri kita sendiri.. wallahualam.."



4 komen panas:

tricksrex said...

alasan tu
alasan takleh diterima oleh akal aku

mmmmmmmmmmmm

Cik Bib said...

trex : ehm...ko pon xtrima ek alasan ni?takpe ah..tatau ape kekecewaan dia rasa. Kte doakan dia berubah satu hr nnti k trex...*skema*

muCux said...

aku pon slalu di duga beb tp aku rase klau aku x sujud pada DIA lg aku kusut. . .

Cik Bib said...

@muCux : yezza..tol tu ain. tapik laen orang. laen gaya nye.macam-macam peel.

so, berdoa la supaya kite sentiasa diberi petunjuk.wah...da ghupe setazah da aku.hihihi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...