5.4.11

iman | kawal | amarah

Assalamualaikum w.b.t..............
 "bila kau sedang dalam amarah,jangan kau merotan atau memukul..."
 http://www.hmetro.com.my/articles/Cikguambilnyawa/Article
klik link tu kalo nak baca details.tatau nak cakap ape.. tapik pendapat aku la kan. beza pemikiran budak umur 7 tahun dengan kau si dewasa. amatlah jauh tahapnye. ape je la terdaya kanak-kanak berumur 7 tahun yang mana tinggal solat pun kite mulai didik dengan merotan dan sebagainya untuk diberi pengajaran. seorang guru yang beriman juga tidakla membiarkan nafsu amarahnye menguasai diri. 

dan dalam islam pon kite disuruh menjaga Nyawa sesama manusia.
aku ekceli sangat kesal dengan insiden ni. sangat sedih ah naluri keibuaan aku ni..adeh!
kanak-kanak ni baru nak belajar erti hidup di dunia ni tapi tak berkesempatan.

moga roh kanak-kanak ini dicucuri rahmat.
dan semoga guru terbabit diberi petunjuk oleh Allah S.W.T dan terima hukuman
dan semoga insiden ini dapat memberi pengajaran kepada semua di luar sana.

2 komen panas:

apik pehe said...

apik geram gak biler ader cikgu wat cmni..7 tahun pon dia baham gak..

Cik Bib said...

@apik : tu ah pasal.. kejam ah.
budak umor 7tahun bukan leh pk baek buruk sangat pon..

even lintas jalan pon lom tentu dapat melintas dgn selamat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...