31.3.11

hado | masalah | besar?

Assalamualaikum w.b.t...........

hari ni pepagi aku agak girang miang sekali....yuuuuuuuuuuuuuuu.
tatau pasal ape tapi memang aku semacam cool ja prasaan tu.
kusangka panas hingga ke petang rupanya hujan ditengahari. *ayat kiasan*

ok...aku pagi tu je rasa cam bersemangat kerja. tetiberrrrrrrrrrrrrrrr..
ada pulak yang wat potong setim. kena hadap perihal aku taklayak.
tapik takpe la kan. layankan ajo..da takde rezki nak wat macam mana.
pastu kan...pastu kan...tak lama tu ada dengar sumting yg semacam annoying.
lalu-lalang...lalu-lalang sambel cakap masalah besar-masalah besar..
aku ngah wat keje kot. aku tanya la..ape menda nyer yang masalah besarnyer?
tanak lak dijawabnya..walhal duk kehulu kehilir cakap masalah besar.cisssssss....
aku abaikan..da lepas rehat tu.baru la aku dapat tau cerita yang ntahpape.aku tapaham.
tapik lelama aku paham la jugak kan..aku ni kan sesuci lebaran siket.so, kena hado orang tolong explainkan masalah besar tu... KEHKEH.
*start conversation....*
  
c POLAN bla bla bla ....pastu c MOLAN ni lak bla bla bla.....
  
ok ...aku da paham siket-siket. tapaham suma nyer..tp ini lah dia lumrah kehidupan.
penuh dengan segala macam kealpaan-kejahatan-kehitamanhati-keharamjadahan-dan lain-lain lagik.

sentiasala berdoa supaya kite terpelihara dari sebarang perasaan hasad dengki, tamak haloba dan segala macam kejahatan. semoga Allah memberi petunjuk kepada setiap kebenaran...AMIN.


8 komen panas:

Cik Jari said...

amin...mudah2an kita mampu jadi hambaNYA yang patuh...

Chikebum Buzz said...

yer..dah betul sangat dah la tue ..Ehehe ..ape la masalah diorang nie ..x susah pun kalau nak berubah..dia seronoK kot hidup mcm tuE..hheheh !

Cik Bib said...

@cik jari : makasih yer.sama-sama la kite muhasabah diri..

Cik Bib said...

@chikebum buzz : tak abes lagi masalah besar. datang lagi masalah laen.bulan ni bulan masalahke? berdebar saya tak abes lagi ni kakak.dush3x...

Shaheila Malek said...

Nak muhasabah diri gak.. TT

Cik Bib said...

@shaheila malek : jom..jom..kite muhasabah diri sesama.heh...tq singgah sini...

raisya said...

sabor ja la...

Cik Bib said...

@raisya : yer...betol tu mek sha.sabar je la kan...isk3x.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...