24.3.11

asyik | asyik | sedih

Assalamualaikum w.b.t..............


mode : sedih, dukacite , sad. macam mana nak ketawa ek? da lupe?
wah...sedihnyer kan tajok di atas. walhal tak sedih mana pon.
ehm..ekceli ada banyak menda wat aku rasa cam ala..sedihnye.
makin di pk..makin sedih rasanya. tapik kalo tak pk pon aku sedih gak.
makasih la kengkawan aku yg alert ngan tahap kesedihan aku.
siap ade tahap-tahap tu...mengado sunggguh.ye betol..tahap kronik.

ucapan-ucapan korang dan nasehat-nasehat korang amat dihargai ...
@sabar ler bib.."1 hari" nnti pasti sedih ko akan hilang.
baekla..aku bersabar la ni.aku sdg tggu "1 hari" nnti.
@ko tapayah sedih-sedih la..ko cuba tgok bersamamu. dorang lagi sedih dari ko. tgok tak cite bersamamu?
erk...ok. aku da tgok bersamamu kejap td. pasal kucing..*pon sedih jugak*
@jangan la sedih..nanti cepat tua.errrkkk..bukan marah ke cepat tua?hish~
ok..aku muda lagi la. sedih leh buat aku ngantok je...jd cpt tua?tak kot.
@anggap la kau sedang diuji bib...mana tahu...esok-lusa hari ko gembira plak. sapa tahu kan? kot-kot time tu aku lak sedih. ko hepi...
haip...bia la kite hepi & bahgia selalo..leh lak ko nak sedih time aku hepi..
@aku paham perasaan ko....tapik ko sabar la yer. ko bebanyak la doa. Allah kan Maha Mengasihani.
yup..Allah itu Maha Mengetahui setiap ssuatu. mungkin kesedihan aku ni buat aku sentiasa ingat kepadaNya. ( skema sgt ke ayt aku? tak kan..?heh.. )
ehm...aku baca ucapan-ucapan ni pon da semacam sedihnye aku rasa.
tapi kan....orang kata tabaek meratapi kesedihan.eceh..
tapi da kalo sedih nau takkan nak rileks je...?
mungkin kena dekatkan diri dengan Tuhan. itulah penawar yang terbaik.

Bagi mereka berita gembira di dalam kehidupan di dunia dan (dalam kehidupan} di
akhirat. Tidak ada perubahan bagi kalimat-kalimat (janji-janji) Allah. Yang demikian itu
adalah kemenangan yang besar. Janganlah kamu sedih oleh perkataan mereka.
Sesungguhnya kekuasaan itu seluruhnya adalah kepunyaan Allah. Dialah Yang Maha
Mendengar lagi Maha Mengetahui. [QS. Yunus, 10 : 64-65]


psssstt : hado doploh perkataan sedih kat atas ni. banyak kan? ish..ish..ish..


13 komen panas:

eMMe said...

ada masa kite sedih
ada masa kite gembira
bersedihlah, asal dpt mententeramkan jiwa mu....InsyaAllah ade pelangi menanti mu esok~

muCux said...

tapi kan cik bib saya x nmpk awak cam sedey pown. . .bagi saya awak la penawar hati saya.
(wahhhh ayat aku ko rase nk nagis x?)

Cik Mira said...

akkk. tp akk sedih akk terel sorok sesedih akk tu. respek kat akk. namau la sesedih lagi kak. nntstory kt mira eh? :) ym tauu

Cik Bib said...

@eMMe : makasih yer kamo.

yup..kdg kite bersedih.kdg gembira.
tp kdg bersedih pastu bersedih lagik.
HEHEHEHE...

Cik Bib said...

@muCux :wah....aku penawar hati kau yer?yuuuuuuuuuuuuhuuuuu...

sedih lak aku baca komen ko ni. sambel mengaler airmata.ewah....HEHE~

Cik Bib said...

@Cik Mira :

wokeh..wokeh..nnti kte story mory yer.HAHAHA...kamo tak nampak ke akak sedih?hihi mmg la..akak kan hepi go laki..uik?hehe..

Chikebum Buzz said...

JAngan banyak bersedih ..Nantie terserlah Sangat Kelemahan Kamu ...heh !

Cik Bib said...

HAHA..oit.saya da gembira-sedih balek-gembira balek-da nak sedih balek.

baru la akak nak nasehat camni?chaiiiitttt....neway,TQ.

tapi sy nampak akak nanges tempoh hari.ape kes?

Chikebum Buzz said...

oh ...itu kes berat..hahahhHAha ...

Cik Bib said...

@chikebum buzz : wah bukan maen kes berat lagi yer akak..

takpe..akak jangan sesedih yer..sy hado.kehkeh..

Chikebum Buzz said...

kau hado la aku lagi sedih tgk perangai kau ..hahaha ..

Cik Bib said...

@chikebum buzz : oit..oit..kejadah la akak sedih sal saya hado?

bukan saya ni ke yg slalo mententeramkan jiwo akak yg gundah gulano.chait....

damha said...

@damha....usahlah bersedih lg bib...tabahkan hatimu itu menempuh dugaan hidup..moga kan ada sinar dikemudian hari nanti...setiap dugaan pasti ada hikmahnya....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...