15.2.11

Salam | Maulidur | Rasul

Assalamualaikum w.b.t.........

ada apa bila dengar je Maulidur Rasul ? ke tahu cuti je time ni...isk~

Maulidur Rasul (dalam bahasa Arab bermaksud kelahiran Rasul) 
hari bersejarah keputeraan Nabi Muhammad. Hari ini jatuh pada hari ke-12 bulan Rabiul Awal sempena kelahiran Nabi yang jatuh pada pada Isnin (Dari hadith riwayat Muslim, 8/25) 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571. Baginda adalah nabi terakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu Wataala. Tapak kelahiran baginda pula kini mempunyai satu bangunan kecil yang dikenali sebagai Maulid Nabi.
  
gugel Wikipedia 


teringat masa zaman aku kecik-kecik dulu. kalau ada sambutan maulidur rasul ni. aku punya la tak tido satu hari satu malam pasal pilih baju kurung mana yang sesuai. punya la nak memeriahkan majlis. pastu berarak jauh-jauh sambil pegang sepanduk dan berselawat. sangat meriah dan bangga rasanya dilahirkan dalam keindahan Islam...ada lagi majlis macam ni kat tempat tinggal aku sampai sekarang tau. bertuah kan ?

Sempena Maulidur Rasul ini dapatla kiranya kite menyambutnya dengan memperbanyakkan selawat ke atas Rasul Junjungan kita. Namun begitu, kita sepatutnya sentiasa berselawat ke atas Baginda setiap masa. besar syafaatnya...InsyaAllah.

* sila jangan pertikaikan mood aku yang berbudi bahasa pada kali ini.. sekian.



4 komen panas:

nelly said...

SALAM MAULIDUR RASUL

khairul hisyam said...

salam maulidur rasul :)

Cik Bib said...

nelly : salam maulidur rasul...

khairul aka KHRLHSYMROX : salam maulidur rasul gak k...

RuSh D said...

salam maulidur rasul :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...