27.1.11

jangan | suka | membandingkan

Assalamualaikum w.b.t...............


jangan pernah suka pada perbandingan...
sebab perbandingan itu adalah tidak baek untuk kesihatan.
jika nak banding kan sesuatu sila la bandingkan dengan cermat. ni tak!

aku vs dato' siti nurhaliza ?

sangatla menyampa kalau nak bandingkan aku dengan beliau. aku penyanyi toilet picisan, beliau pulak adalah artis yang gah namanye dengan kelunakan(betol la kan lunak?) suaranya. 

aku vs lisa surihani?

sama tak aku ngan dia ni siket²? takde?ok..fine. mmg jauh sangat lawa berbanding aku. kalo level lawa aku tahap bawah..aku akui. sebab korang bandingkan dengan dia. kalau bandingkan ngan macik jiran belakang uma aku. aku masih ok lagik. haha.. 

aku vs kembar aku?

ok..kami kembar tak seiras. maka nya, adalah tidak fair untuk membandingkan.tapik takpe...kitorang kembar. tak salah siket² nak bandengkan kami daripada bandengkan aku ngan lisa surihani ngan dato' siti nurhaliza yang takde kaitan.haha........ 
tapik kembar aku juga suda hampir melengkapi hidupnya. kau kembar dia. ape kau ada? hah..soklan ni yang aku tak berkenan ni.

aku vs mereka-mereka diluar sana?

setiap insan adalah berbeza tahap kelebihan dan kekurangan itu. walaupun ada kekurangan dimana-mana, pasti ada kelebihan berganda² disana. agak² siket nak membuat perbandingan tu..sebab banyak hati disana mungkin terguris. 


*motif : sila jangan melakukan perbandingan sewenang²nya...sebab aku adalah salah seorang mangsa perbandingan. ok bye !

10 komen panas:

gigi rongak said...

haha.. xyah nak bandingkan.. aku lagi lawa sbb xda gigi..opsss.. haha..

setiap org ada kelebihan dan kekurangan masing2..xyah nak bandingkan la sbb nak carik perbezaan..

Cik Bib said...

@rongak : itu la pasal. tapi itu la menda paling bez kan nak dibuatnya.

makanya, kasihanila mereka yang dibandingkan. dan teruskan menyokong ct nurhaliza & lisa surihani.tq...

ewah.

Cikgu Tie said...

Jika perbandingan yang membawa kebaikan...tak ada salahnya.
Kalaulah cik bib dibandingkan dgn gigi rongak,awal-awal lagi cik bib menang kann!hahaha(gelak menyakat)jgn marah gigi rongak...Cikgu Tie gurau ajer!

Cik Bib said...

hahaha...tol tu cekgu tie.
dorang ni leh bandingkan ngan artis cenggitu mmg la saya tcampak nun jauh kat bawah..

kalo ngan rongak..saya macho siket la.sebab saya ada misai manis ala-ala datuk K..wakakaka..

~~su manje~~~ said...

salam cik BIB dari su
singgah di pagi sabtu
su nak minum susu
esok pagi pagi sabtu


tengok wayang crita atomen
lepas tu tgok cerita superman
penat jalan menabur komen
singgah disini tak lupa komen

su manje cari kotak shoutbox
su manje suka tinggalkan komen
su manje tak de shoutbox
harap sudi tinggalkan komen

Cik Bib said...

uik su...tu panton ke?hehe..makasih ek.nak g redah blog su manje la..heh.

tq sbb tgglkan komen kat sni.

nohfee said...

hahaha.
perbandingan ade kebaikan and keburukan.
ok, muka aku mcm edward cullen. LOL

damha said...

bila kita wat sesuatu perbandingan dgn sesuatu yg di luar jangkaan kita bermakna itu bukanlah satu bandingan yg adil...bukan semudah itu utk membandingkan sesuatu kerna pelbagai faktor yg perlu kita fikirkan n memperhalusi dgn seadil2nya....sekian terima kasih...

Cik Bib said...

@nohfee : hamboi...cam edward eh?HAHA..

Cik Bib said...

@damha : yer....betol tu. makasih bebanyak. so, sila undi saya ya kt pilihanraya akan datang. #tetiber#

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...