17.1.11

diet | itu | mudah

Assalamualaikum w.b.t...........


DIET = the sum of the food consumed by an organism or group. (sumber : wikipedia)
poyo tak aku siap nengok wiki maknanyer. pastu aku bukan paham pon.

aku ngah dalam proses nak diet.... ni kali ke 147 aku cakap sal aku dalam proses diet. kalau betol-betol aku buat camtu. kompem aku da jadi cam nasha aziz skrg nih. takde la cam kartina aziz. pastu...leh lak tiada sokongan berunsur moral untuk aku ke arah itu. mana taknye, nak-nak duduk ngan makayah. balek keje makanan da siap tuk santap je. sebelom g keje ada je heavy bekpes..nasi goreng lazat, mihun goreng enak, cekodok kentang penuh rasa kasih sayang emak ketika menggoreng. korang bayangkan lah...

tu belum lagi termasuk dengan jajan kat rumah ni yang tak penah habes stok. macam mana tak habes. asal habes je kau beli laen. pastu iklan kat TV. bukan maen prosperity ayam lagik. tu belom iklan lain² yang menjahanamkan diet aku. so, semua ni siapa nak dipersalahkan? bukan salah aku @ salah emak aku pon.

ni sbenarnye suma salah orang² kat luar yang dah mencipta macam² makanan tak berkhasiat. cuba la buat burger prosperity dari oat ke hape. pastu wat piza dari horlick ke. kan berkhasiat tu. hah...alasan asek nak nyalahkan orang laen.padahal bedal tak hingat.hahaha...

pape pon, doakan aku berjaya mendietkan diri tuk menjadi langsing. ini adalah azam tahun baru setiap tahun yang tidak pernah tercapai. ok bye....

11 komen panas:

gigi rongak said...

ahahaha.. aku sedang membayangkan pizza buat dari horlick! kah kah kah. x pyh diet! grrr!

Cik Bib said...

hahahaha...aku tasuker horlicks.
Aku rasa msti xde org makan piza kalo wat cmtu.
Ala...cuba ko bg kata smangat kit..come on bib...
Go bib..go diet go.ahahaha...

i am S!L4H.. said...

x pnah diet...nak tambah berat ade la......uhhhh

sekamar rindu said...

salam..

nak diet displin perlu tinggi./.

**follow ur blog...210

Cik Bib said...

@i am S!L4H : awak kurus...memang ler.ayer gumuk gedebom...haha.

Cik Bib said...

sekamar rindu : yup..nak diet kena disiplin tinggi.dan saya tiada itu..hahaha...maka nya, hampa...

tq add n jadi follower ke 210.
saya follower awak ke-2012..yuuu~

nisa said...

nak diet?just amalkan pemakanan yg sihat and makan pd waktu yg betul..senaman jgn miss..tu la cara yg betul

Cik Bib said...

@nisa : hehe..itu la dia yang susah.
nak ngamalkan tu rasa payah bebenor.huhu...

tapi takpe..nanti saya praktikkan menda awak cakap tu yer.makasih...

i am S!L4H.. said...

tp sy nk gemuk sketttttttttttt.....je
heeee

Cik Bib said...

hahaha...awak nak gemok? meh amek lemak tepu saya sini meh. saya bluetooth kat awak..hahaha.

sy nak kurus skettttttttttt....je.
hehehe..

nelly said...

nak diet cmner ..
pantang nmpk makanan .
haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...